عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد حجم معاملات آتی و گواهی سپرده سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵هزار و ۵۷۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶۴۷میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۲۷درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار و ۳۸۷ قرار داد رسیده بود.

رشد حجم معاملات آتی و گواهی سپرده سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه در آغاز مبادلات دیروز (شنبه) در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تاثیر از افت بهای اونس طی روز جمعه در بازارهای جهانی با کاهش رو به رو شد.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و115 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/68 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت 0/6 درصدی به قیمت یک میلیون و 128هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 140 هزار تومان معامله و با کاهش 0/59 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با 0/59 درصد افت به قیمت یک میلیون و 152 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 166 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/68 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی در بازار نقدی نیز در حالیکه قیمت جهانی طلا طی روز گذشته با کاهش مواجه شد، هر قطعه سکه بهار آزادی با عقب نشینی 10 هزار تومانی مواجه شد.

    نوسان بازار جهانی طلا و عقبگرد این فلز زرد دیروز در بازار باعث شد تا قیمت طلا و سکه با کاهش مواجه گردد.

    به این ترتیب با سقوط 10 تومانی هر قطعه سکه بهار آزادی به یک میلیون و 115 تومان رسید. نیم سکه با 572 هزار تومان در این بازار تغییری نداشت و ربع سکه و سکه گرمی یک هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب به 299 و 184 هزار تومان رسید.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت 700 تومان ارزان شد و 113 هزار و 700 تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای 17 عیار نیز در همین بازار 492 هزار و 600 تومان معامله گردید.

    افزایش 30 درصدی حجم معاملات گواهی سپرده سکه

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 81 سکه به ارزش 899 میلیون ریال رسید که رشد 30 درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی روز گذشته به 62 سکه در قالب گواهی سپرده رسیده بود.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها