عصر خودرو

بندر چابهار ایران به بندر دوکم عمان متصل می‌شود

عصر بازار- با توجه به روابط حسنه سیاسی بین ایران و عمان، هند تلاش دارد تا یک مسیر ارتباطی بین بنادر دوکم و چابهار ایجاد نماید و از این طریق ارتباطات بین این دو بندر را افزایش دهد.

بندر چابهار ایران به بندر دوکم عمان متصل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که عمان قصد دارد به اقتصاد خود تنوع ببخشد و خود را به عنوان یک قطب صنعتی و لجستیکی در منطقه تبدیل نماید، بندر و منطقه آزاد سوهار این کشور به دنبال جذب سرمایه گذاری از هند است.

    به علاوه، با توجه به اینکه هند به صورت مشترک با ایران در حال توسعه بندر چابهار است، عمان نیز به دنبال توسعه یک قطب حمل و نقل دریایی ارتباط دهنده 3 کشور هند، ایران و عمان است تا از این طریق به دروازه ورود به منطقه خلیج فارس و آسیای میانه تبدیل شود.

    هند به صورت مشترک در حال توسعه بندر چابهار ایران در ساحل دریای عمان است و این بخشی از تلاش های هند برای افزایش مبادلات با افغانستان و آسیای میانه است. هند امسال موافقتنامه ای سه جانبه با ایران افغانستان برای توسعه این بندر منعقد کرده و متعهد شده تا 500 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری نماید.

    هند همچنین به دنبال ایفای نقش در بندر استراتژیک دوکم عمان است که در کنار یک منطقه ویژه اقتصادی با هدف ایجاد یک قطب اقتصادی منطقه ای ایجاد شده است. با توجه به روابط حسنه سیاسی بین ایران و عمان، هند تلاش دارد تا یک مسیر ارتباطی بین بنادر دوکم و چابهار ایجاد نماید و از این طریق ارتباطات بین این دو بندر را افزایش دهد.

    بندر دوکم در جنوب شرقی عمان قرار گرفته و از طریق اقیانوس هند می توان به آن دسترسی داشت.

    نیلیما ویاس، مدیر بندر و منطقه آزاد سوهار گفت، با توجه به علاقمندی هند به توسعه بنادر منطقه، ایده اصلی توسعه ارتباطات بین ایران، هند و عمان به منظور گسترش تجارت دریایی است. در فوریه امسال، ایران و عمان به منظور توسعه تجارت، مسیر کشتیرانی جداگانه ای را بین بنادر شهید رجایی و سوهار ایجاد کردند.

    برچسب ها