عصر خودرو

انتصاب مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق

عصر بازار- مدیرعامل جدید شرکت مدیریت شبکه برق ایران پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نیرو معرفی شد.

انتصاب مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا،  "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو صبح امروز (شنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیرت تولید شبکه برق ایران اظهار داشت: با توجه به الزام مجلس مبنی بر عدم حضور یک نفر در هیئت مدیره دو شرکت و با توجه به بازگشت مهندس ریاحی به مشهد، مهندس "همایون حائری" به مدت 2 سال با حفظ سمت مشاور وزیر به عنوان مدیرعامل مدیریت تولید شبکه برق ایران فعالیت خواهند کرد.

    وی افزود: اطمینان داریم حضور مهندس حائری در شرکت مهم و حساس مدیریت تولید شبکه برق ایران می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

    وزیر نیرو گفت: امروز شبکه برق کشور، شبکه ده سال پیش نیست؛ ما در حال حاضر، بیش از 75 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده برق در کشور داریم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم 26 هزار مگاوات به میزان کنونی اضافه شود.

    چیت‌چیان تصریح کرد: چند سال دیگردر عمل شبکه برق کشور به بیش از 100 هزار مگاوات خواهد رسید و بالطبع مدیریت شبکه به لحاظ ماهیت با آنچه که اکنون هست بسیار متفاوت خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت شبکه برق کشور ما نیازمند مهندسی مجدد شبکه هستیم و این کارِ بسیار طاقت فرسا و بزرگی است.

    وزیر نیرو در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شبکه جدید دیسپاچینگ زنجان در روزهای آتی، گفت: دیسپاچینگ زنجان و مراحل ساخت آن به جای خوبی رسیده است و ما بنا داریم با توجه به گشایش حاصل شده در حوزه سیاست خارجی در سال‌های اخیر، از برندهای معتبر خارجی برای تجهیز آن استفاده کنیم.

    وی تأکید کرد: در مقطع کنونی، می‌بایست مدیران شبکه تولید برق کشور علاوه بر توسعه کمی به توسعه کیفی شبکه نگاه ویژه ای داشته باشند.

    وی افزود: کاهش تلفات، ارتقای کیفیت برق و مدیریت تقاضا از جمله برنامه کلیدی و جدیدی است که بایست در رویکرد کیفی جدید مورد لحاظ قرار گیرد.

    چیت‌چیان تصریح کرد: مسطح کردن منحنی بار برای ما بسیار مهم است و نبایستی فرکانس شبکه دارای تغییرات زیادی باشد.

    وی در ادامه ضمن تشکر از خدمات مهندس ریاحی در زمینه مدیریت مصرف بار در تابستان سال جاری گفت: اگر مدیریت مصرف بار در تابستان سال جاری انجام نمی‌شد، ما بیش از 2 هزار مگاوات خاموشی را در سطح کشور تجربه می‌کردیم؛ اما خوشبختانه با درایت مهندس ریاحی و سایر همکاران از این امر جلوگیری شد و ما حتی یک ساعت خاموشی را تجربه نکردیم.

    وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به ورود بخش خصوصی به عرصه تولید، اقتدار بخش دیسپاچینگ در نظارت بر تولید برق بسیار می‌تواند راهگشا باشد و این مسئله به نوعی در قانون نیز به آن تأکید شده است.

    وی تأکید کرد: وزارت نیرو و مدیریت شبکه تولید برق بایستی بر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برق نظارت دقیق داشته باشد و این کار نیازمند جدیت و ممارست در این امر است.

    چیت‌چیان در پایان ضمن انتصاب مهندس حائری به عنوان مدیریت جدید تولید شبکه برق ایران، از خدمات شایسته مهندس ریاحی به عنوان مدیر سابق این شرکت تقدیر کرد.

    برچسب ها