عصر خودرو

۴ هزار شرکت ایرانی در گرجستان فعال هستند

عصر بازار- سفیر ایران در گرجستان گفت: چهار هزار شرکت ایرانی در این کشور فعال هستند که براساس آمارهای موجود بیشتر این شرکت ها در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند.

۴ هزار شرکت ایرانی در گرجستان فعال هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، عباس طالبی فر در حاشیه نشست مشترک هیات های تجاری این استان و گرجستان که هفته گذشته در تفلیس انجام شد، اظهار کرد: میزان مبادلات تجاری سالانه 2 کشور نزدیک به 200میلیون دلار است.
    وی گفت: از ابتدای امسال با ورود هشت هزار دستگاه کامیون از ایران به گرجستان، افزایش 2 برابری مبادلات در این کشور به ثبت رسید.
    بر اساس این گزارش همچنین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در نشست مشترک هیات های تجاری استان خراسان شمالی و این کشور همسایه با اشاره به افزایش 66 درصدی مبادلات اقتصادی تهران و باکو در پنج ماه گذشته گفت: این میزان افزایش در حالی است که مبادلات اقتصادی جمهوری آذربایجان با دیگر کشورها کاهش داشته است.
    محسن پاک آیین با تاکید بر معرفی توانمندی های خراسان شمالی در جمهوری آذربایجان افزود: بخش کشاورزی، صنایع ساختمانی و کالاهای بهداشتی، کشت های فرامرزی و صنایع تکمیلی زمینه مناسبی برای توسعه تجارت با این کشور است.
    صاحب محمداف، معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این نشست با ابراز علاقه مندی به توسعه روابط تجاری و بازرگانی 2 کشور همسایه گفت: حضور هیات بازرگانی استان خراسان شمالی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های 2 طرف در جهت افزایش تبادلات اقتصادی است.
    براساس این گزارش، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی هم در حاشیه این نشست با بیان اینکه این استان می تواند در عرصه بین المللی توانمندی های خود را عرضه کند افزود: این هیات تجاری در چهار روز حضور خود در جمهوری آذربایجان، علاوه بر نشست مشترک با اتاق بازرگانی و تجار و بازرگانان این کشور، از توانمندی های این کشور در بخش اقتصادی نیز بازدید کرد.
    محمد صمدی افزود: به دنبال سفر هیات 22 نفره تجار و بازرگانان این استان به گرجستان و جمهوری آذربایجان روابط تجاری و بازرگانی با این کشورها گسترش می یابد.
    وی گفت: این هیات در سفر به گرجستان با ظرفیت های این کشور در بخش های مختلف آشنا شد و قرار است تفاهم نامه مشترکی با تجار و بازرگانان آن امضا شود.
    وی افزود: در نشست های مشترک بین تجار خراسان شمالی و آذربایجان هم قراردادهایی برای ارسال خدمات فنی و مهندسی در زمینه مصالح ساختمانی بین دو کشور منعقد شد.
    افزون بر 26 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور به کشورهای هدف از جمله جمهوری آذربایجان و گرجستان در پنج ماه نخست امسال صادر شده است.

    برچسب ها