عصر خودرو

با راه‌اندازی ۲ واحد جدید نیروگاهی؛

ظرفیت تولید برق از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرد

عصر بازار- با بهره برداری از ۲ واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرد.

ظرفیت تولید برق از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با بهره‌برداری از دو واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 75 هزار و 690 مگاوات افزایش یافت.

    بر این اساس واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان و واحد بخار فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) در مجموع به ظرفیت کل 326 مگاوات همزمان به شبکه برق سراسری کشور سنکرون شدند.

    با بهره‌برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سمنگان، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 332 مگاوات و ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) به 484 مگاوات رسید.

    نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج توسط بخش خصوصی در دو واحد گازی و یک واحد بخاری در کیلومتر 15 جاده کهنوج به جیرفت در استان کرمان و نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در کیلومتر 10 جاده سیرجان به کرمان قرار گرفته است.

    با بهره برداری از این واحدهای نیروگاهی، سهم بخش خصوصی در تولید برق کشور به 11 هزار و 785 مگاوات در قالب 77 واحد نیروگاهی و میزان تولید برق، توسط شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران به 37834 مگاوات (253 واحد) رسیده است.

    با بهره برداری از دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت 166 مگاوات، ‌ بخش گاز این نیروگاه خصوصی به ظرفیت کل322  مگاوات به طور کامل وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد و بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت 160 مگاوات در تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

     در حال حاضر ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های گازی به حدود 29 هزار و 900 مگاوات، تولید نیروگاه‌های بخاری به حدود 16 هزار مگاوات، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی 18 هزار و 978 مگاوات، نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده به 812 مگاوات، نیروگاه‌های برقآبی به 11 هزار و 291 مگاوات، نیروگاه اتمی یکهزار و 20 مگاوات، نیروگاه‌های تجدید پذیر 240 مگاوات و نیروگاه‌های دیزلی به حدود 439 مگاوات است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو