عصر خودرو

رشد ۳ درصدی نفت در هفته گذشته

عصر بازار- با وجود افت ۴ درصدی قیمت نفت در روز جمعه، طلای سیاه در پایان هفته رشدی ۳ درصدی را تجربه کرد تا اولین رشد هفتگی خود را در سه هفته‌ اخیر به ثبت برساند.

رشد ۳ درصدی نفت در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد، بازار نفت کار خود را در پایان هفته با رشدی 3 درصدی به پایان برد. معامله‌گران با استناد به امیدها برای همکاری روسیه و عربستان برای ثابت نگهداشتن سطح تولید در این هفته به قیمت‌های بالاتر علاقه نشان دادند.

    هر بشکه نفت برنت در پایان هفته با رشدی 3 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشت 48 دلار و 1 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 3 درصد افزایش به 45 دلار و 88 سنت رسید.

    پس از اینکه آمار دولتی آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته بیشترین افت خود را از سال 1999 تجربه کرده است، قیمت نفت به شدت افزایش یافت. معامله‌گران اعلام کردند در پی تاخیر در تخلیه محموله‌های نفتی در بنادر این کشور، میزان واردات نیز سقوط کرده است.

    جیمز ویلیامز، رئیس شرکت مشاوره انرژی WTRF در آرکانساس گفت: «اغلب رشد پنجشنبه ناشی از ارقام اشتباه افت در موجودی ذخایر نفت آمریکا بود. اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که بیشتر این افت به دلیل تاخیر در واردات بوده است. هفته آینده، ما شاهد افزایش قابل‌توجه ذخایر نفت آمریکا خواهیم بود، چرا که نفتی که هفته گذشته به دلیل طوفان تخلیه نشد در این هفته به موجودی ذخایر اضافه خواهد شد.»

    حفاران آمریکایی این هفته برای دهمین هفته در یازده هفته اخیر بر تعداد دکل‌های عملیاتی افزودند. این طولانی‌ترین روند صعودی از سال 2011 بوده است.

    پس از اینکه شاخص دلار در پی نگرانی‌ها در خصوص سلامت اقتصاد اتحادیه اروپا و اظهارات سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک تقویت شد، نفت تحت فشار قرار گرفت.

    در حالی که قرار است اواخر ماه سپتامبر، اوپک نشستی غیررسمی در الجزایر داشته باشد، وزیر نفت این کشور روز جمعه اعلام کرد دو توافق جداگانه میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک نیاز خواهد بود.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده بود انتظار دارد تقاضای نفت در سه‌ماهه سوم سال 2016 از میزان عرضه پیشی بگیرد که این به معنای آغاز سقوط ذخایر نفت جهانی خواهد بود.

    با وجود این تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند که خطرات موجود در بازار موجب خواهد شد تا بازار نفت تا اواخر سال 2017 یا حتی سال 2018 به تعادل نرسد.

    برچسب ها