عصر خودرو

افتتاح مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند در لاهه با حضور معاون رییس‌جمهور

عصر بازار- با حضور معاون رییس‌جمهور مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند (INTCC) توسط بخش خصوصی در شهر لاهه افتتاح شد.

افتتاح مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند در لاهه با حضور معاون رییس‌جمهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در این مراسم علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند، فرهاد شریف معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران، مقامات اقتصادی و نمایندگان وزارت امور خارجه هلند، تعدادی از سفیران کشورهای مختلف در لاهه و تجار ایرانی و هلندی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ از دو کشور حضور داشتند.

    مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سخنرانی خود با اشاره به شرایط ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای تاکید کرد: دولت ایران بر آن است تا با فعال کردن صاحبان تجارت و صنعت و نیز فعالان عرصه‌های فرهنگی، روابط افتصادی و تجاری و فرهنگی ایران و هلند را بهبود بخشیده و به دور از مناقشات و جنجال‌های سیاسی کشورهایی که منافع خود را در تحریم ایران می‌بینند، زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیش‌تر روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا و به ویژه ایران و هلند را رقم بزند.

    او اضافه کرد: دو کشور ایران و هلند از دیرباز روابط حسنه‌ای داشته‌اند و هم اکنون نیز هیچ محدودیتی در توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود ندارند. ما براین باوریم که گشایش مرکز تجاری – فرهنگی ایران و هلند گام بزرگی در این راستا محسوب شده و می‌تواند ابتکار عملی برای همکاری‌های آتی با کشور هلند و نیز سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

    وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد: با سفر خود به هلند زمینه همکاری‌های بیش‌تر میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم شود.

    علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به روابط بازرگانی و فرهنگی ایران و هلند که از سال‌های طولانی قبل وجود داشته و ریشه در تاریخ دارد و تجارب ارزشمندی که دو طرف در این رابطه دارند، تصریح کرد: بخش خصوصی با اقداماتی نظیر ایجاد مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند می‌تواند از این تجارب برای افزایش فعالیت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های دو ملت استفاده کند.

    سفیر ایران خاطرنشان کرد: رویکرد دولت یازدهم ایجاد زمینه‌های لازم برای همه بخش‌ها جهت توسعه اقتصادی با استفاده از تعاملات خارجی است.

    او افزود: براین اساس شرکت‌های هلندی و اروپایی پس از این فضای جدید در جهت سرمایه‌گذاری در ایران در حال فعالیت هستند و صنعت توریسم یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که نیازمند توجه بیش‌تر از سوی بخش خصوصی است.

    جهانگیری هم‌چنین با اشاره به نقش و اهمیت ارتباطات بین بانکی در سرمایه‌گذاری و تجارت بین دو کشور، بر لزوم همکاری نزدیک‌تر بانک‌های دو کشور تاکید کرد.

    در این مراسم هم‌چنین رییس مرکز توسعه تجارت هلند، سفیر پیشین هلند در جمهوری اسلامی ایران و معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران نیز سخنانی کردند.

    مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که از سوی بخش خصوصی تاسیس شده، اولین مرکز از این نوع در اروپاست و برنامه عرضه محصولات و تولیدات کشورمان شامل صنایع دستی، مبلمان، فرش، سفال و سایر محصولات تولیدی ایرانی در هلند و فراهم آوردن زمینه ارتباط تنگاتنگ میان تجار و فعالان عرصه فرهنگ را دنبال می‌کند.

    برچسب ها