عصر خودرو

جهانگیری:

سیاست دولت تنوع بخشی به تولید انرژی است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهوری گفت: یکی از سیاست های جدی دولت، تنوع بخشی به تولید انرژی است که اکنون بخش اصلی انرژی کشور از تبدیل مواد فسیلی نفت و گاز به برق، به دست می آید.

سیاست دولت تنوع بخشی به تولید انرژی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  اسحاق جهانگیری روز شنبه در فرودگاه بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اینک بیش از 75 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور به طور عمده با گاز تامین می شود.
    وی با اشاره به اینکه امروز به نیت آغاز عملیات اجرایی 2 واحد جدید نیروگاه اتمی به استان بوشهر سفر کرده ام یادآورشد: در مطالعاتی که انجام گرفته این امر باید متنوع شود و به سمت انرژی های تجدید پذیر برویم که یکی از آنها نیروگاه های اتمی است.
    معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: با ساخت نیروگاه های اتمی افزون بر تثبیت پایداری شبکه در مصرف مواد فسیلی صرفه جویی و همچنین به جهت محیط زیستی برای کشور بسیار مهم است .
    وی اظهارامیدواری کرد، دولت توفیق پیدا کند در سایر نقاط کشور نیز نیروگاه های اتمی، بادی و خورشیدی را توسعه دهد.
    جهانگیری با اشاره به اینکه انجام این اقدام ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است گفت: با راه اندازی نیروگاه های جدید هم به جهت توسعه علم و فناوری و دسترسی کشور به فناوری های برتر و روز دنیا و هم مواد خام را می توان به صنایع پیشرفته تبدیل و صادرات انجام دهیم از باب اینکه مواد خام، گاز و نفت را تبدیل به برق و مواد پتروشیمی و موادی با ارزش افزوده بالا و هم برای پایداری انرژی کشور مفید است.
    وی افزود: تصمیم های خوبی امروز برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور گرفته شده که مهمترین آن در سال جاری به حرکت درآوردن اقتصاد کشور، تولید داخلی و افزایش صادرات بوده که عملکرد تاکنون بسیار خوب بوده است.
    معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بسیار خوشحال هستم در آستانه عید قربان خداوند توفیق داد در خدمت مردم استان بوشهر باشیم .
    وی گفت: مردم استان بوشهر در طول تاریخ همواره نقش بسیار بزرگ و درخشنده داشتند و حضورشان در همه عرصه ها تاثیر گذار بوده است .
    جهانگیری یادآورشد:از طرفی استان بوشهر پایتخت و قلب انرژی کشور است و مهمترین منابع نفت و گاز کشور در این استان قرار دارد.
    وی گفت: کانون اصلی توسعه ایران از استان بوشهر است که شعاع توسعه و حرکت به سایر نقاط کشور در حال انجام است.
    با ساخت و راه اندازی این 2 واحد جدید نیروگاهی، در مجموع یک هزارو 57 مگاوات برق به ظرفیت تولید انرژی کشور اضافه، 22میلیون بشکه نفت صرفه جویی و از تولید 21 میلیون تن گاز گلخانه ای جلوگیری خواهد شد.

    برچسب ها