عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد؛

پرداخت مطالبات کشاورزان با انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا

عصر بازار- اولین نشست خبری دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور مدیران ارشد سازمان بورس و اهالی رسانه در محل این سازمان در حال برگزاری است.

پرداخت مطالبات کشاورزان با انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمدی در این نشست خبری ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های این سازمان، از انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا خبر داد و گفت: به زودی و ظرف روزهای آینده اوراق  سلف گندم در بورس کالای ایران منتشر می شود.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: سازمان بورس و بورس کالا برای عرضه و انتشار اوراق سلف گندم آماده هستند و این کار بزرگ در انتظار یکسری توافقات میان بازرگانی دولتی و بانک کشاورزی است که به زودی نهایی خواهد شد.

    محمدی تاکید کرد: با انتشار اوراق سلف گندم در بورس کالا مطالبات کشاورزان که با تاخیر روبه رو شده تسویه می شود و کشاورزان با مزیت های بورس کالا آشنا خواهند شد و دولت نیز با استفاده از ابزارهای بورس کالا می تواند تامین مالی مناسبی انجام دهد.

    وی افزود: سهم معاملات کشاورزی طی سال های اخیر به زیر ٤ درصد معاملات بورس کالای رسیده بود، اما امروز این سهم به بالای 10 درصد رسیده است.

    محمدی گفت: طراحی و اجرا و توسعه ابزارهای جدید معاملاتی همچون اوراق سلف، قراردادهای آتی و آپشن از برنامه های بورس کالا به شمار می رود.

    برچسب ها