عصر خودرو

مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو خبر داد؛

معرفی هفت طرح صنعتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

عصر بازار- مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) می گوید، این سازمان هفت طرح مطالعه شده صنعتی خود را با حجم سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلار (۷۰هزارمیلیاردریال) برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به فراخوان گذاشته است.

معرفی هفت طرح صنعتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اصغر حق پناه روز شنبه  افزود: این طرح ها در چهار رشته صنعتی «صنایع نوین »، «پتروشیمی»، «تجهیزات نفت و گاز» و «قطعه سازی خودرو» برای سرمایه گذاری معرفی شده است.
    وی با اشاره به اینکه برای این هفت طرح، برآورد اولیه حجم سرمایه گذاری و خلاصه اطلاعات یک صفحه ای تدوین شده است، گفت: این طرح ها دارای مطالعات فنی، اقتصادی و بازار و از نظر شاخص های اقتصادی، توجیه پذیر هستند.
    مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو افزود: این طرح ها شامل تولید پنل های خورشیدی، تولید الفین از گاز طبیعی (GTO)، تولید اکریلونیتریل، تولید لوله بدون درز آلیاژی و فرآیندی، تولید تایر، تولید ترمز ضد قفل (ABS) و تولید رایانه موتور خودرو (EUC) است.
    حق پناه با تاکید بر اینکه برای هر کدام از این طرح ها، یک بسته حمایتی تعریف شده است، گفت: محتوای این بسته ها شامل چند نوع حمایت از جمله «حمایت در فروش»، «تامین زیرساخت ها و زمین»«تامین دانش فنی»، «فاینانس و تامین تسهیلات» است.
    وی در ارتباط با تامین مالی این طرح ها نیز گفت: با توجه به اینکه ایدور مجموعه ای حاکمیتی است، می تواند این طرح ها را به عنوان طرح های اولویت دار به نظام بانکی معرفی کند؛ علاوه بر این، ایدرو با فاینانسورهای خارجی در ارتباط است و می تواند این طرح ها و سرمایه گذاران را به آنها معرفی کند.
    حق پناه افزود: علاوه بر تامین مالی سیستم بانکی و فاینانسورهای خارجی، ایدرو آمادگی دارد در طرح های بزرگ مشارکتی حداقلی داشته باشد (تا 20 درصد)؛ با این حال، اولویت ایدرو اجرای کامل طرح توسط بخش خصوصی است.
    مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو گفت: سرمایه گذاران می توانند برای دریافت جزییات بیشتر در ارتباط با این طرح ها و بسته های حمایتی ایدرو، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (www.idro.ir) در بخش فراخوان عمومی سرمایه گذاری صنعتی، مراجعه کنند.

    **بازتعریف ماموریت ایدرو
    حق پناه در ادامه افزود: پس از ابلاغ سیاست های اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخش عمده ای از شرکت های صنعتی زیر مجموعه ایدرو، این سازمان تصمیم گرفت ماموریت های خود را بازتعریف کند و دراین راستا چند صنعت خاص را مشخص، و بر آنها تمرکز کرد.
    مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو، صنعت حمل و نقل شامل خودرو، ریل و کشتی سازی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع نوین شامل ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی سی تی)، مواد پیشرفته و الکترونیک را از مهمترین صنایعی عنوان کرد که در بازتعریف جدید، جزو اولویت های ایدرو قرار گرفته است.
    حق پناه این صنایع را لوکوموتیو توسعه صنعتی عنوان کرد و افزود: در کنار این اولویت گذاری، سرمایه گذاری مشارکتی نیز در ایدرو مورد توجه قرار گرفته است تا به این طریق، بیشترین بهره برداری از منابع انجام شود.
    وی اضافه کرد: در شرایط پسابرجام و فرصت های بین المللی که با اجرای برجام به وجود آمد، ایدور تصمیم گرفت علاوه بر سرمایه گذاری مشترک، یک سری از طرح هایی که مطالعات آن انجام شده است را به بخش خصوصی بسپارد و خودش بیشتر نقش حمایتی و تسهیل کننده ایفا کند.
    وی ادامه داد: هم اکنون دو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و شهرک تحقیقاتی کاوش متعلق به ایدرو است که سرمایه گذاران علاوه بر شهرک های صنعتی، می توانند بنگاه تولیدی خود را در این دو منقطه نیز مستقر کنند.
     ایدرو به عنوان مهمترین سازمان توسعه ای بخش صنعت کشور در جهت اجرای ماموریت گسترش و نوسازی صنعتی فعالیت هایی چون توسعه مدیریت و منابع انسانی بخش صنعت کشور از طریق ارایه آموزش، تحقیقات و مشاوره های مورد نیازسرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در مناطق کمتر توسعه یافته و صنایع خطرپذیر، توسعه، بازسازی و اصلاح ساختار صنایع مهم در جهت افزایش تولید و بهره وری، تأمین منابع مالی طرح ها و سرمایه گذاری ها از منابع خارجی و جذب سرمایه های داخلی و توسعه تحقیقات کاربردی و دانش فنی با رویکرد تقویت توسعه طراحی و مهندسی ساخت داخلی را در برنامه های خود تعریف کرده است.

    برچسب ها