عصر خودرو

شکر همچنان بدون قیمت ثابت

عصر بازار- هرچند خبرها حاکی از ثبات نسبی در بازار عرضه شکر است اما مقاومت‌ها در قبال قیمت عرضه ثابت این محصول کماکان ادامه دارد و با ارقام مختلفی در سطح شهر تهران به فروش می ‌رسد.

شکر همچنان بدون قیمت ثابت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پس از التهاب در بازار قیمت شکر و کمبود، مصرف‌کنندگان با افزاش ناگهانی قیمت این محصول مواجه شدند که علت اصلی این اتفاق، احتکار محصول توسط عمده‌فروشان عنوان شد. علاوه بر این استقبال مناسبی توسط خرده‌فروشان شکر برای خرید این محصول از بورس با نرخ دولتی صورت نگرفت، چرا که هزینه‌ها برای خرده‌فروشان گزاف تمام‌ می‌شود.

    سعید درخشانی - رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی - در این باره گفت:‌ فضای بازار شکر تقریبا آرام شده است و در حال حاضر هر کیلوگرم از این محصول تا 3500 تومان به مصرف کننده به فروش می‌رسد.
    وی ادامه داد: پیش از این به دلیل مشکلات به وجود آمده در بازار شکر با کمبودهایی مواجه شده بودیم و هیچ فروشنده‌ای مایل نبود با خرید هر کیلوگرم شکر به قیمت 2800 تومان، آن‌ را به قیمت 3000 تومان بفروشد؛ بنابراین با عدم ثبات قیمت فروش شکر در بازار مواجه شده بودیم و در حال حاضر نیز کماکان قیمت‌ها ثابت نیست.
    رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم شکر 3100 تا 3200 تومان از سوی مغازه‌داران خریداری می‌شود، گفت: هرکیلوگرم از این محصول تا 3500 تومان به مشتریان فروخته می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده که قبل از این، قیمت خرید هر کیلوگرم شکر 2550 تومان برای فروشندگان بود و در نهایت باید به قیمت 2800 تومان به دست مشتری می‌رسید. در حالی که این اتفاق رخ نداد و کسی حاضر نبود با قیمت‌های اشاره شده خرید و فروش شکر را انجام دهد؛ بنابراین با نوسان در قیمت این محصول مواجه شده بودیم و کسی حاضر به فروش نبود.
    قیمت 3500 تومان با عنوان حداکثر هر کیلوگرم شکر در حالی عنوان شده که شاهد فروش هرکیلوگرم از این محصول در برخی نقاط تهران تا 3800تومان هستیم.

    برچسب ها