عصر خودرو

تاکید دوباره مدیرعامل شرکت نفت بر لزوم جذب سرمایه خارجی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت توجه به قیمت تمام شده در تکمیل پروژه ها، گفت: دستیابی به این هدف نیازمند فناوری روزآمد و منابع مالی است.

تاکید دوباره مدیرعامل شرکت نفت بر لزوم جذب سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر در نشست با مدیران و سرپرستان شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر، ضمن تشکر از اقدام سلطان کمالی، مدیرعامل شرکت اروندان در قدردانی از بازنشستگان، افزود: امید است همین غیرت و حمیت به نسل جوان منتقل شود و آنان با همین توانمندی فعالیت‎ها را ادامه دهند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که نفت و گاز اروندان شرکت جوانی است که باید به ساختارش توجه ویژه ای شود، افزود: دگردیسی کنونی در بخش های مختلف صنعت نفت را باید با ظرافت مدیریت کرد تا این پوست اندازی به بهترین شکل به منصه ظهور برسد.

    کاردر تصریح کرد: همانطور که در پارس جنوبی یک تمدن صنعتی شکل گرفت در اروندان نیز یک تمدن صنعتی باید تکمیل شود که بر همین اساس طرح جامع غرب کارون در حال نهایی شدن است تا بتوان همزمان افزون بر تولید که مهمترین ماموریت شرکت ملی نفت است به توسعه منطقه نیز شتاب بخشید.

    وی با بیان این که برای توسعه غرب کارون مدل مالی تازه ای مطرح شد و مجوز گرفت، افزود: هم اکنون غرب کارون و پارس جنوبی برای تامین منابع با مشکل خاصی روبرو نیستند اما باید اشاره کرد متاسفانه بیشتر این منابع تسهیلاتی است.

    با کاهش کاغذ بازی باید مسیر توسعه و تولید را تسهیل کنیم

    معاون وزیر نفت گفت: سازمان هایی با این شرایط به طور معمول از نظر کاغذ بازی وضع مطلوبی ندارند و بارها تکرار کرده ام ما خدمتگزاران تولید و توسعه هستیم و باید این مسیر را هموار کنیم تا خط اول جبهه تولید به‎خوبی بتواند نقش خود را ایفا کند.

    کاردر با اشاره به این که در شرایط کنونی نمی توان برای کمک به توسعه سهم بیشتری گرفت بلکه باید سهم جدیدی را وارد کنیم، افزود: اعتقاد دارم صنعت نفت این توانمندی را دارد و در مناطق دیگری در دنیا که رشد بالای هشت درصد را تجربه کرده اند مشاهده می شود با کمک منابع خارجی به این موفقیت دست یافته اند.

    وی تصریح کرد: شاید در بخش هایی پروژه ای را به خوبی به پایان رساندیم که این ستودنی است اما گاهی زمان را نیز بسیار از دست دادیم، بنابراین باید تاکید کنم قیمت تمام شده پروژه برای ما بسیار مهم است و مدیریت پروژه نیز فناوری و منابع کافی می خواهد.

    برچسب ها