عصر خودرو

یک کارشناس ارشد نفتی مطرح کرد:

۱۵ عامل تقویت‌کننده نفت

عصر بازار- یک کارشناس ارشد پژوهشی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در بررسی تحولات بازار نفت در هفته منتهی به دوم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ به ۱۵ عامل تقویت‌کننده قیمت نفت اشاره کرد.

۱۵ عامل تقویت‌کننده نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، یک کارشناس ارشد پژوهشی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در بررسی تحولات بازار نفت در هفته منتهی به دوم ماه سپتامبر سال 2016 به 15 عامل تقویت‌کننده قیمت نفت اشاره کرد.

    مهدی یوسفی در تحلیل خود این 15 عامل را این گونه برشمرده است:

    1 .توقف روند رشد تعداد دکل‌های حفاری فعال در بخش نفت آمریکا. از هفته منتهی به 27 می سال 2016 تعداد دکل‌های حفاری فعال در بخش نفت آمریکا با 90 دکل افزایش در هفته روند صعودی گرفت و نهایتا به 406 دکل در هفته منتهی به 19 آگوست رسید اما در دو هفته اخیر این روند صعودی متوقف شد و در هفته منتهی به 26 آگوست در همان سطح 406 دکل ثابت باقی ماند و در هفته منتهی به 2 سپتامبر تنها یک دکل افزایش یافت و به سطح 407 دکل فعال رسید.

    2 .در هفته منتهی به 26 آگوست تولید نفت خام آمریکا با 60 هزار بشکه در روز کاهش به سطح 8.488 میلیون بشکه در روز رسید که 730 هزار بشکه در روز پایینتر از سطح سال گذشته در همین مقطع زمانی است.

    3 .آغاز عملیات تعمیر و نگهداری در برخی پالایشگاه‌ها و امیدواری نسبت به کاهش مازاد عرضه فرآورده و افزایش سود پالایشی، پیش‌بینی می‌شود حجم تولید فرآورده حدود پنج میلیون بشکه کاهش یابد.

    4 .بانک آمریکایی مریل لینچ قیمت نفت خام برنت را در سال آینده 61 دالر در هر بشکه برآورد نمود.

    5 .وزیر نفت امارات گفت اوپک به سهم مناسبی از بازار دست یافته است.

    6 .عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان گفت که اعضای اوپک در حال رسیدن به موضعی مشترک درباره سطح تولید نفت هستند. او گفت این برای عربستان عقلانی است که همراه با سایر تولیدکنندگان سطح تولید خود را تغییر دهد و تولیدکنندگان اوپکی و غیر اوپکی به طور فزآینده‌ای در جهت رسیدن به یک موضع مشترک حرکت می‌کنند.

    7 .اداره ملی آمار چین اعلام کرد سود شرکت‌های صنعتی در چین در ماه ژوئیه به مقدار 11 درصد رشد داشته است که بالاترین نرخ رشد از ماه مارس 2016 است.

    8 .وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که میزان هزینه‌های مصرف کننده در ماه ژولای 0.3 درصد رشد داشته، این در حالیست که در ماه ژوئن نیز 0.5 درصد رشد داشت.

    9 .مدیر شرکت سینوپک گفت که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری رشد تقاضا برای فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در چین بالاتر از نیمه اول سال باشد.

    10 .شاخص اطمینان مصرف کننده در آمریکا برای ماه آگوست 4.4 درصد رشد داشت و به 101.1 واحد رسید که بالاترین رقم از سپتامبر 2015 است.

    11. نزدیک شدن یک طوفان فصلی به خلیج مکزیک و توقف بخشی از تولید منطقه،حدود 350 هزار بشکه در روز از تولید این منطقه متوقف شده است.

    12 .تعداد شغل‌های ایجاد شده در آمریکا در ماه آگوست 151 هزار شغل جدید بود، در حالی که پیش‌بینی می‌شد 180 هزار شغل جدید ایجاد شود. این مسئله از تقویت بیشتر دالر جلوگیری کرد و باعث تقویت قیمت نفت شد.

    13 .پوتین از تولیدکنندگان خواست که در اجلاس الجزایر سطح تولید خود را تثبیت کنند.

    14 .وود مکنزی در گزارشی در خصوص وضعیت اکتشافات نفتی در جهان اعلام نمود، اکتشافات نفتی در سال گذشته یک دهم متوسط اکتشاف سالانه از سال 1960 تاکنون بوده است که این مسئله با توجه به پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های آتی، نگرانی‌ها در مورد تامین تقاضای نفت در بازار را تشدید کرده است.

    15 .تولید نفت خام غیر اوپک در ماه اگوست با 190 هزار بشکه در روز کاهش به سطح 41.34 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها