عصر خودرو

در نامه انجمن شرکت‌های مهندسی نفت به مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد;

لزوم تصمیم‌گیری فوری درباره میادین مشترک نفتی

عصر بازار- انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمان‌کاری نفت، گاز و پتروشیمی در نامه‌ای به مرکز پژوهش‌های مجلس، ضمن تقدیر از ساختار جدید قرادادهای نفتی در وزارت نفت، نهایی شدن قراردادهای IPC را اولویتی جدی در استفاده حداکثری از میادین مشترک با کشورهای همسایه قلمداد کرده است.

لزوم تصمیم‌گیری فوری درباره میادین مشترک نفتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این نامه که نتیجه  بحث و بررسی درباره قراردادهای IPC است در پنج محور اصلی؛ پیشنهادها و دیدگاه‌های این انجمن را اعلام کرده و از سوی سرمایه گذاران فعال در سازمان، آمادگی برای افزایش همکاری‌ها در این عرصه به عنوان موضوعی قابل دسترسی در آینده نزدیک مطرح شده است.

    این انجمن در بند نخست نامه خود ساختار جدید قراردادهای نفتی را که وزارت نفت آن را منتشر کرده گامی مهم و رو به جلو در این صنعت تلقی کرده است ‌اما در بخش بعدی تاکید کرده که قطعا وزارت نفت بر روی بی‌عیب بودن این متون اصراری ندارد و این متون می‌توانند با نگاهی بی‌طرفانی و کارشناسی شرایط را برای افزایش تعامل و پیشبرد اهداف باز کند.

    در بندهای سوم و چهارم این نامه بر روی لزوم استفاده حداکثری از توان سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش سخن گفته شده است. این انجمن تاکید کرده: هرچه زودتر می‌بایست قراردادهای IPC خصوصا در پروژه‌های میادین مشترک که از سوی همسایه‌های ایران در حال بهره برداری با سرعت بالایی است نهایی و توسط وزارت نفت عملیاتی شود و در کنار آن با ابلاغیه هیات وزیران به منظور استفاده از روش بیع متقابل ، وزارت نفت در این قراردادها می‌تواند از این روش نیز استفاده‌ای بهینه داشته باشد.

    در بند چهار این نامه بر لزوم استفاده از توان بخش غیر دولتی تاکید شده است. این نامه تصریح می‌کند: با توجه به رسیدن به دوران گذار از تحریم‌های ناعادلانه غرب و همچنین شرایط خاص انتقال ناصحیح پروژه‌های صنعت نفت و گاز کشور در یک دهه گذشته بخش خصوصی با رکودی جدی مواجه شده و از این رو برای به حرکت در آمدن دوباره چرخ اقتصاد باید طرح‌های صنعت نفت کشور بار دیگر شتاب بگیرند.

    انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمان‌کاری نفت، گاز و پتروشیمی همچنین درخواست کرده با توجه به اصلاحیه مصوبه چهارم هیات وزیران در تاریخ دهم شهریور ماه سال جاری و در راستای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و البته اهمیت قراردادهای IPC این انجمن به عنوان یکی از اعضای منتخب در کمیته مورد اشاره در این ماده مصوبه هیات وزیران حضور داشته باشد.

    برچسب ها