عصر خودرو

بانزدیک شدن به ضرب الاجل نقدی شدن سوخت ایرلاین ها ؛

ایرلاین‌ها با شرکت پخش به توافق رسیدند

عصر بازار- دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت طرح نقدی شدن هزینه سوخت ایرلاین ها، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دلایل ایرلاین ها را برای عدم پرداخت نقدی هزینه سوخت پذیرفته است.

ایرلاین‌ها با شرکت پخش به توافق رسیدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقصود اسدی سامانی اظهار کرد: طی هفته های گذشته جلسات متعددی میان شرکت های هواپیمایی و شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی برگزارشد که نتایج حاصل شده از این جلسات نشان می دهد که شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی ، دلایل ایرلاین ها را برای عدم پرداخت نقدی هزینه سوخت، پذیرفته است. 

    وی بااشاره به پایان ضرب الاجل(اول مهرماه) شرکت توزیع و پخش برای آغاز اجرای این طرح افزود: در جلسات برگزارشده، شرکت های هواپیمایی دلایل خود را برای عدم اجرای طرح نقدی شدن هزینه سوخت اعلام کردند و باتوجه به توافقات صورت گرفته، قراربراین است که همکاری شرکت نفت و شرکت های هواپیمایی دراین زمینه افزایش یابد و هزینه سوخت خریداری شده در اولین فرصت از سوی این شرکت ها پرداخت شود.

    اسدی سامانی اظهارکرد: شرکت های هواپیمایی طی 5 ماهه گذشته عملکرد مثبتی در پرداخت هزینه سوخت به صورت اعتباری و از طریق صورتحساب داشته اند و برهمین اساس به نظر می رسد که شرکت توزیع و پخش با تداوم روند کنونی موافق باشد.

    به گفته دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی، در تمام دنیا و براساس استانداردهای جهانی، هزینه سوخت به صورت اعتباری واز طریق صورتحساب پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: ناگفته نماند که وصول هزینه سوخت شرکت های هواپیمایی درایران نیز باید براساس استانداردهای بین المللی و در چارچوب صورت گیرد.

    اسدی سامانی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، شرکت نفت درجریان محدودیت شرکت های هواپیمایی قرارگرفته و به نظر نمی رسد که با فرارسیدن اول مهرماه و پایان مهلت اعلام شده از سوی شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی، این طرح اجرایی شود.

    این فعال حوزه هوایی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی دغدغه شرکت نفت را درباره پرداخت به موقع هزینه سوخت درک می کنند و در ارتباط با مطالبات معوقه هم بااستفاده از ظرفیت های تبصره 23 قانون بودجه، برای پرداخت بخشی از دیون شرکت نفت اقدام خواهند کرد.

    طرح نقدی شدن پرداخت هزینه سوخت شرکت های هواپیمایی از روز اول شهریور ماه و در 7 فرودگاه کشور عملیاتی شد و قرار بود که تا پایان شهریورماه در همه فرودگاه‌ها عملیاتی شود. براساس این طرح، هواپیماها موظف بودند در هنگام سوختگیری نسبت به پرداخت هزینه سوخت اقدام کنند.  اما به دلیل عدم هماهنگی ایرلاین‌ها، مشکلاتی رخ داد و اجرای این طرح یک روز پس از اجرا، متوقف شد و مقرر گردید اجرای آن از اول مهرماه از سرگرفته شود.

    برچسب ها