عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت خام برای سومین دوره متوالی به دلیل انتظارات برای کم شدن میزان پالایش نفت در پالایشگاه‌ها و افزایش قیمت بنزین، افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت نفت سبک برای تحویل در ماه اکتبر تا 67 سنت و یا 1.5 درصد افرایش یافته و به میزان 45.50 دلار در هر بشکه در بازار بورس کالای نیویورک رسید. نفت برنت که معیار جهانی برای قیمت این ماده است، 72 سنت و یا 1.5 درصد افزایش پیدا کرد و به بشکه‌ای 47.98 دلار رسید. هر دو قیمت به بالاترین میزان خود در یک هفته اخیر رسیده‌اند.

    قیمت بنزین با افزایش بیشتری مواجه شد و قیمت نفت خام را نیز با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو ساخت. معامله گران و کارگزاران درباره گزارش‌های منتشرشده درباره تعلیق پالایش نفت در کمپانی نفت ایروینگ که به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت در کانادا شناخته می‌شود، بحث‌هایی را در خصوص قیمت نفت مطرح کردند. تحلیلگران درعین‌حال انتظار دارند که آمار ارائه‌شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده کاهش پالایش در هفته گذشته به 92.3 درصد از میزان ظرفیت پالایشگاه‌ها را نشان دهد که در حدود 0.5 درصد کاهش پیداکرده است.

    بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، بنزین یکی از عوامل اصلی در نوسان قیمت نفت در تابستان بوده است. ذخایر جهانی رکوردی برابر با 500 میلیون بشکه را از خود نشان داده است و بازار آتی نیز به هر علامتی در خصوص میزان کاهش و یا افزایش این ذخیره واکنش نشان داده است.

    موسسه نفت آمریکا بیان کرده است که در اواخر روز چهارشنبه آمار ارائه‌شده در خصوص یک هفته اخیر نشان می‌دهد که در حدود 12.1 میلیون بشکه نفت و 2.3 میلیون بشکه بنزین از ذخایر آمریکا کاهش داشته است.

    برچسب ها