عصر خودرو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

محدودیت‌ مالکیت در تعاونی‌های سهامی عام برای انجام معاملات برداشته شد

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام که در اتاق تعاون ایران برگزار شد از رفع محدودیت‌ها برای درصد مالکیت شرکت‌های حقوقی در تعاونی‌ها خبر داد و گفت: از این پس امکان ارتقای تعاونی‌ها در بازارهای برتر بورس وجود دارد.

محدودیت‌ مالکیت در تعاونی‌های سهامی عام برای انجام معاملات برداشته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای تسهیل ورود به بازار سهام اظهار داشت: بخش تعاون کشور برای مردمی کردن اقتصاد و افزایش مشارکت مردمی نقش موثر دارد و مزیت‌های فراوانی برای ایجاد فضای سالم کسب و کار فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه در دنیا هم شرکت‌های تعاونی در تمام رشته‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و تجارت فعالیت‌‌های جدی دارند، گفت: با اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام، مشکلات و محدودیت‌های پذیرش تعاونی‌ها در بازارهای اصلی سهام برداشته شده و شاهد معاملات پررونق آنان در آینده خواهیم بود.

    محمدی خاطرنشان کرد: ورود تعاونی‌های سهامی عام مقدمه‌ای برای ورود سایر شرکت‌های تعاونی به بازار سهام خواهد بود و سازمان بورس نیز هر نوع همکاری و کمکی برای ارتقای بخش تعاون در اقتصاد کشور با ابزارهای جدید تأمین مالی خواهد کرد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت‌های حقوقی و حقیقی بر اساس میزان سهام مالک تعاونی‌های سهامی عام خواهند بود و محدودیت‌های گذشته درباره تعداد اعضا به دفتر مالکیت برداشته شده است و در این باره سقفی برای مالکیت شرکت‌های حقوقی و حقیقی در دارایی‌هایشان در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: با این اقدام جدید، نقدشوندگی شرکت های تعاونی افزایش یافته چرا که یکی از رسالت‌های سازمان بورس و شرکت‌ها ایجاد شرایط و زمینه‌های نقد شوندگی شرکت ها در بازار است.

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه و نقش جدی آنان در افزایش تأمین مالی، شاهد افزایش توان و کارایی اقتصاد کشور باشیم؛ که در این باره با شناختی که از آقای عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران داریم، تعاونی‌ها از خوش‌نامی این تشکل وارد بازارهای سهام خواهند شد تا تأمین مالی به اشکال مختلف صورت پذیرد.

    برچسب ها