عصر خودرو

تردید بازارها نسبت به اجرای طرح فریز نفتی

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- با وجود تضعیف جایگاه دلار که قیمت نفت را تا حدودی بالا می‌برد، تردید بازارهای نفتی نسبت به اجرایی‌شدن طرح فریز نفتی، قیمت نفت را امروز در بازار جهانی کاهش داد.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت نفت خام برنت لندن برای تحویل در ماه نوامبر، بعد از کاهش 37 سنتی در روز سه‌شنبه، امروز(چهارشنبه) 23 سنت افزایش داشت و به میزان 47.49 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام NYMEX نیز برای تحویل در ماه اکتبر با 22 سنت افزایش به 45.05 دلار در هر بشکه رسید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر، امروز با 32 سنت کاهش به 47 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 60 سنت افزایش، نسبت به پایین‌ترین رقم روز جمعه، به 45 دلار و 4 سنت رسید. دیروز هم بازار آمریکا به دلیل روز کارگر تعطیل بود.

    قیمت نفت به نصف رقم اواسط سال 2014 رسیده و موجب کاهش درآمد کشورهای تولیدکننده رسیده است.

    قیمت این حامل انرژی تا روز دوشنبه با توجه به خبری‌ها مربوط به توافق روسیه و عربستان بر سر فریز نفتی، افزایشی قابل‌توجه را شاهد بود؛ اما با به نتیجه نرسیدن مذاکرات و افزایش تردیدها در خصوص اجرایی شدن این طرح، دوباره کاهشی چشمگیر را به نمایش گذاشت.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو مانند روسیه قرار است همکاری مناسبی برای بالا بردن قیمت نفت و ثابت نگه‌داشتن میزان تولیدات نفتی داشته باشند.

    برچسب ها