عصر خودرو

عربستان برای کاهش کسری بودجه ۲۰ میلیارد دلار پروژه را لغو می‌کند

عصر بازار- عربستان برای مقابله با بحران کسری بودجه خود قصد دارد بیش از۲۰ میلیارد دلار پروژه در این کشور را لغو کند.

عربستان برای کاهش کسری بودجه ۲۰ میلیارد دلار پروژه را لغو می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع آگاه گفتند، عربستان در حال تشدید تلاش های خود برای پایین آوردن کسری بودجه خود است که بالاترین کسری بودجه در بین کشورهای گروه 20 محسوب می شود. بدین منظور ریاض قصد دارد بیش از 20 میلیارد دلار از پروژه های خود را لغو نماید و بودجه وزارتخانه های مختف خود را به میزان یک چهارم کاهش دهد.
    3 منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، دولت در حال بررسی هزاران پروژه به ارزش حدود 20 میلیارد ریال سعودی (69 میلیارد دلار) است و ممکن است یک سوم از آنها را لغو نماید. این اقدامات چند سالی بر بودجه دولت عربستان تاثیر خواهد گذاشت.
    به گفته 2 منبع مطلع، همچنین بر اساس یک طرح دیگر، برخی از وزارتخانه های دولتی ادغام و برخی دیگر حذف خواهند شد.
    بزرگترین صادر کننده نفت جهان در حال برداشتن گام هایی بی سابقه برای غلبه بر کسری بودجه هنگفت خود است که سال گذشته به 16 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور رسید. از جمله این اقدامات می توان به کاهش یارانه سوخت و آب و برق و کاهش میلیارد ها دلار از هزینه های دولتی اشاره کرد. صندوق بین المللی پول انتظار دارد کسری بودجه این کشور در سال 2017 به زیر 10 درصد تولید ناخالص داخلی اش برسد.
    وزارت دارایی عربستان از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.
    رضا آقا، اقتصاددان ارشد موسسه وی تی بی کپیتال در این باره گفت: «استراتژی تنوع بخشی به درآمدها و اقتصاد عربستان که در حال دنبال شدن است در میان مدت تا دراز مدت نتیجه بخش خواهد بود.»
    شاخص تداول عربستان دیروز با کاهش 0.2 درصدی مواجه بوده است. این شاخص در طی 12 ماه گذشته افت 17 درصدی را شاهد بوده است.

    برچسب ها