عصر خودرو

دور جدید سفرهای سیف برای گشایش‌های بانکی

عصر بازار- در سفری که قرار است رئیس‌کل بانک مرکزی ایران نوامبر سال جاری میلادی به آلمان داشته باشد، مذاکرات جدیدی در راستای تامین مالی و گشایش روابط بانکی در دستور کار قرار دارد.

دور جدید سفرهای سیف برای گشایش‌های بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید سفرهای مقامات دولتی ایران برای گشایش‌های بانکی و تبادلات پولی و مالی به زودی آغاز خواهد شد. بر این اساس در سفری که قرار است در ماه نوامبر در قالب هیاتی بلندپایه از ایران صورت گیرد، ولی‌اله سیف به آلمان سفر خواهد کرد تا مذاکرات جدیدی را برای فعال شدن بانک‌های اروپایی آغاز کند.

    بر این اساس در هیات تجاری و اقتصادی که قرار است نوامبر، عازم فرانکفورت شود، همه تلاش ایران آن است که تامین مالی و گشایش روابط بانکی را با جدیت دنبال کرده و سطح همکاری‌های پولی و بانکی ایران، ارتقا یابد.

    در این رابطه، یک مقام مسئول ضمن تائید این خبر گفت: همچنین وزیر اقتصاد آلمان نیز که معاون اول خانم مرکل، صدر اعظم آلمان است، قرار از 2 تا 4 اکتبر در همایشی که به مناسبت هفته مشترک اقتصادی ایران و آلمان در تهران برگزار می‌شود، شرکت کند.

    وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی ایران نیز نوامبر پیش رو به آلمان خواهد رفت تا دور جدید مذاکرات با مقامات اروپایی را برای گشایش‌های پولی و مالی آغاز کند.

    گفتنی است، تبادلات پولی و بانکی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، همچنان قفل بزرگی بر پای مبادلات تجاری ایران با کشورهای دنیا و جذب سرمایه‌گذاران خارجی است، به خصوص اینکه نظام بانکی ایران طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه، از سیستم‌های جدید بین‌المللی دور مانده و حتی در مواردی که بانکهای خارجی حاضر به همکاری با ایران هستند، توانایی نظام بانکی در اندازه‌ای نیست که بتواند این ارتباط را برقرار سازد.

    این مقام مسئول ادامه می‌دهد: بانک مرکزی آلمان نیز قرار است گروههای متخصصی را برای آموزش نظام بانکی و بانکداران ایرانی به کشورمان اعزام کند تا به نظام بانکی ایران کمک کنند مجدد، خود را به روز رسانی کرده و با سیستم بانکی جهانی تطبیق دهد؛ برای این کار هم یک برنامه یکساله گذاشته شده که امیدواریم به آن هدف برسیم.

    برچسب ها