عصر خودرو

برنامه جدید کشف نفت ایران در خلیج فارس؛

حفاری اکتشافی در یک نقطه مرزی خلیج‌فارس آغاز شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با تشریح برنامه جدید اکتشاف نفت و گاز ایران در خلیج فارس، از آغاز حفر یک چاه اکتشافی در یک منطقه مرزی با یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تا چند روز آینده خبر داد.

حفاری اکتشافی در یک نقطه مرزی خلیج‌فارس آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت ملی نفت، مسعود انصاری در تشریح برنامه‌های جدید اکتشاف نفت ایران در حوزه خلیج فارس، گفت: تا اواسط سال‌جاری یک دستگاه دکل حفاری به ناوگان دکل‌های حفاری اکتشافی ایران در منطقه خلیج فارس افزوده خواهد شد.

    رئیس برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با اعلام اینکه این دکل جدید، حفاری یک حلقه چاه جدید اکتشافی در یک نقطه مرزی در  خلیج فارس را آغاز خواهد کرد، تصریح کرد: علاوه بر این دکل اکتشافی دریایی، هم اکنون 6 دستگاه دکل حفاری خشکی در حوضه‌های رسوبی به ویژه منطقه زاگرس در حال فعالیت اکتشافی هستند.

    این مقام مسئول همچنین از تعریف پروژه‌های ژئوفیزیک و لرزه‌نگاری زیادی به ویژه در جنوب غرب ایران خبر داد و افزود: با تصویب بودجه‌های سالانه از سوی شرکت نفت، این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری داخلی و یا با جذب سرمایه‌ شرکت‌های خارجی اجرایی می‌شود.

    به گفته انصاری، هم اکنون مدیریت اکتشاف شرکت نفت دو پروژه لرزه‌نگاری فعال، یکی در منطقه ذهاب (دو بعدی) در غرب ایران و یکی سپهر (سه بعدی) در منطقه جنوب غرب ایران دارد.

    وی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز ایران از سال 97 افزایش می‌یابد، بیان کرد: بر این اساس یک دکل خشکی و یک دکل دریایی به ناوگان عملیاتی اکتشاف کشور افزوده می‌شود؛ ضمن اینکه حجم پروژه‌های لرزه‌نگاری در مناطق مرزی جنوب غرب، شمال غرب و شمال شرق افزایش می‌یابد.

    انصاری در پایان خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای که پتاسیل هیدروکربوری وجود داشته باشد، پروژه‌های لرزه‌نگاری تعریف شده و به محض اینکه بودجه‌ها از حال رکورد خارج شود، برای سرمایه‌گذاری آماده می‌شویم.

    برچسب ها