عصر خودرو

روند افزایشی نرخ‌ها

نوسان در بازار طلا

عصر بازار- بازار طلا در هفته جاری با نوسانات نسبی همراه بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۶۰ تومان، هر مثقال طلا ۳۲۰۰ تومان و هر اونس جهانی طلا ۲۵ دلار در این بازه با افزایش نرخ همراه شدند.

نوسان در بازار طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت انواع طلا در هفته جاری با روند صعودی در بازار آزاد همراه شده است.

    هر گرم طلای 18 عیار در اولین روز هفته حدود 113 هزار و 700 تومان عرضه شد. این نوع طلا با روند افزایشی در روزهای بعد در اواسط هفته 113 هزار و 864 هزار تومان فروخته شد و در روز بازار دیروز - سه شنبه 16 - شهریور به 114 هزار و 463 تومان رسید تا در این هفته جاری حدود 760 تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

    همچنین اونس جهانی طلا در این هفته افزایش نرخ نسبتا زیادی داشت و در چهار روز گذشته با 25 دلار افزایش نرخ همراه شد. این نوع طلا در ابتدای هفته حدود 1324 دلار در بازار عرضه شد و در روزهای بعد به 1325 و 1327 دلار رسید و در بازار دیروز - سه شنبه - 1349 دلار فروخته شد.

    در میان دیگر انواع طلا، مثقال طلا با بیش از 3200 تومان افزایش قیمت همراه شده است. در روز شنبه - 13 شهریور - 493 هزار تومان عرضه شد و در میانه‌ هفته با شیبی ملایم در جهت افزایش به 493 هزار 700 تومان رسید و در بازار دیروز این حرکت افزایشی شدت گرفت و مثقال طلا 496 هزار و 300 تومان در بازار فروخته شد.

    همچنین محمد کشتی آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر - درباره وضعیت کم نوسان بازار طلا و سکه گفت که به نظر می‌رسد همچنان بازار سکه و طلا با ثبات نسبی همراه باشد.

    به گفته وی، قیمت طلای جهانی در روزهای اخیر روند نزولی داشته و با بالاترین میزان کاهش در پنج هفته اخیر همراه بوده است که علت آن، مباحث مطرح شده در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا بود و همین موضوع باعث شد دلار تقویت شود و با کاهش قیمت جهانی طلا روبرو باشیم.

    کشتی‌آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه در ایران نسبت به قیمت طلای جهانی چندان کاهش پیدا نکرده است، اظهار کرده که قیمت سکه و طلا نیز در داخل پایین آمده اما این میزان کاهش نسبت به کاهش قیمت طلای جهانی کمتر بوده است.

    برچسب ها