عصر خودرو

عرضه مازاد، عامل ریزش قیمت فولاد و سنگ آهن جهانی

عصر بازار- در پی رسیدن قیمت فولاد به پایین ترین سطح شش هفته ای خود، قیمت سنگ آهن در معاملات آتی روز چهارشنبه هم ۲ درصد کاهش یافت.

عرضه مازاد، عامل ریزش قیمت فولاد و سنگ آهن جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، هوی هنگ تان، تحلیلگر مارکس‌اسپکترون در یادداشتی نوشت: «بازار فلزات آهنی روندی نزولی به خود گرفته است. با توجه به فشارهای نزولی ادامه‌دار روی تقاضا، شرایط کلان اقتصادی و پیش‌بینی عرضه بیشتر در ماه‌های آینده، اوضاع قیمت سنگ‌آهن چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.»

    صادرات سنگ‌آهن از بندر هدلند استرالیا به چین در ماه آگوست با رشدی 2.94 میلیون تنی نسبت به ماه جولای به 35.44 میلوین تن رسید. در پی توسعه معدن روی‌هیل توسط میلیاردر استرالیایی، پیش‌بینی می‌شود محموله‌های صادراتی از بندر هدلند در ماه‌های آینده افزایش یابد. بر اساس این گزارش قیمت هر تن سنگ‌آهن ماه‌ ژانویه در بورس کالای دالیان با افتی 2 درصدی به 414.50 یوآن‌ (62 دلار) رسید. در بورس آتی شانگهای نیز هر تن میلگرد با 3 درصد کاهش قیمت، 2357 یوآن معامله شد.

    برخی معامله‌گران امیدوارند که قیمت فولاد در چین، بزرگترین مصرف‌کننده دنیا در این ماه و ماه آینده افزایش یابد.

    بر اساس آمار شرکت مشاوره استیل‌هوم، موجودی سنگ‌آهن وارداتی در بنادر چین در هفته منتهی به 2 سپتامبر برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت و به 103.8 میلیون تن رسید.

    بر اساس آمار TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه با اندکی تغییر به 58 دلار و 60 سنت رسید. شاخص قیمت سنگ‌آهن در سال جاری رشدی 37 درصدی را به ثبت رسانده است.

    برچسب ها