عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس:

پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه شماره حساب اعلام کنند

۲۱ شهریور سررسید دومین مرحله از اسناد خزانه

عصر بازار- دومین مرحله از اسناد خزانه اسلامی با مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان روز ۲۱ شهریور ۹۵ سررسید می شود.

پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه شماره حساب اعلام کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر عامل فرابورس ایران با اعلام این خبر افزود:  طبق هماهنگی های صورت گرفته تا تاریخ 17 شهریور 95، متقاضیان، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه باید شماره حساب بانکی خود را به یکی از کارگزاران عضو فرابورس اعلام کنند تا مبالغی که از طرف دولت تامین شده، در روز سررسید از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به حساب دارندگان اسناد خزانه واریز شود.  

    امیر هامونی افزود: این دومین مرحله از از اسناد خزانه اسلامی است و می توان گفت تا کنون 2000 میلیارد تومان از سوی دولت در سررسیدهای مختلف به پیمانکاران و دارندگان این اوراق پرداخت شده است.

    مدیر عامل فرابورس ایران با بیان اینکه در حال حاضر 5000 میلیارد تومان اسناد خزانه در بازار موجود است، گفت:  از سال گذشته که این بازار بدهی فعالیت خود را آغاز کرده ، بالغ بر 4000 تومان معامله صورت گرفته  و نقد شده است که هم اکنون نیز در حال پذیرش 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه جدید هستیم تا به  شکل تدریجی وارد بازار کنیم.

    وی اطمینان داد: پیمانکاران در صورت تمایل اگر نیاز به نقدینگی داشته باشند، می توانند در بازار اقدام به فروش کنند و به نقدینگی دست یابند .

    خاطر نشان می شود: اسناد خزانه اسلامی در مرحله اول با نماد معاملاتی اخزا 1 در تاریخ 23 اسفند 93 منتشر شد که مبلغ آن 1000 میلیارد تومان بود و در تاریخ 23 اسفند 94 مبلغ اسمی آن در سررسید تسویه شد.

    همچنین  اسناد خزانه در مرحله دوم با نماد معاملاتی اخزا 2 در تاریخ 21 شهریور 94 منتشر شد که مبلغ آن هم 1000 میلیارد تومان بود. این اوراق یکساله منتشر شده و سررسید آن 21 شهریور 95 خواهد بود. ضمن اینکه سررسید مراحل سوم تا پنجم اسناد خزانه اسلامی هم متناسب با زمان انتشار آنها در روزهای 21 مهر، 21 آبان و 9 آذر 1395 صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها