عصر خودرو

تعامل و ارزآوری، ثمره توسعه صنعت گاز;

صادرات گاز ایران از مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب گذشت

عصر بازار- صادرات گاز در دولت یازدهم با بیش از ١٣,٦ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به بیش از ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسید.

صادرات گاز ایران از مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، دیروز (سه شنبه، ١٦ شهریورماه) در آیین تودیع و معارفه مدیر توسعه منابع انسانی این شرکت گفت: حجم صادرات گاز ایران در دولت یازدهم (مردادماه ٩٢ تا خردادماه ٩٥) بیش از ١٣,٦ درصد نسبت به دوره قبل (دولت دهم) افزایش داشته و این موضوع سبب ارزآوری برای کشور شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که صادرات پایدار گاز سبب اعتماد بین المللی به صنعت گاز ایران شده است، افزود: صنعت گاز افزون بر تامین نیاز بخش های مختلف داخل کشور به صنعتی ارزآور برای کشورمان تبدیل شده است.

    وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شرکت ملی گاز ایران در طول سه سال گذشته، یادآور شد: با توجه به افزایش تولید گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی، حجم تحویل گاز به بخش های مختلف مصرف از جمله نیروگاه ها و صنایع نیز افزایش یافت و این موضوع افزون بر صرفه جویی های اقتصادی سبب کاهش آلودگی هوا نیز شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طی سه سال گذشته به ٩١ شهر و ٦ هزار و 130 روستا گازرسانی شده است.

    وی با بیان این که اجرای این طرح ها در طول 50 سال فعالیت صنعت گاز بی سابقه بوده است، اعلام کرد: طرح های گازرسانی به 70 شهر و هشت هزار روستای دیگر نیز تا پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره برداری خواهند رسید.

    عراقی با بیان این که توسعه گازرسانی در کشور سبب ایجاد امنیت انرژی و رفاه عمومی بویژه در روستاها شده است، تاکید کرد: افزایش گازرسانی به واحدهای صنعتی زمینه را برای شکوفایی اقتصاد کشور فراهم کرده است.

    معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به پایداری انتقال گاز شمال کشور گفت: با اجرای طرح های خطوط انتقال گاز و توسعه گازرسانی در مناطق شمالی کشور شاهد پایداری انتقال گاز در این مناطق هستیم.

    وی ادامه داد: ذخیره سازی مطلوب گاز در مخزن شوریجه ضریب پایداری شبکه گاز شمال و شمال شرق کشور را بیش از پیش افزایش داده است.

    برچسب ها