عصر خودرو

بلومبرگ گزارش داد:

رشد نسبی شاخص ها در آمریکا

عصر بازار: بازار آمریکا در آخرین روز کاری هفته پس از پشت سر گذاشتن هفته ای پر التهاب، با نوسان اندکی معاملات را خاتمه داد.

رشد نسبی شاخص ها در آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاخص اس اند پی آمریکا که بدترین ماه کاری را نسبت به ماه می سال 2012 میلادی تحربه کرده بود، با نوسان اندکی به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت.

    بر اساس این گزارش، با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سهام شرکت های نفتی نیز با افزایش رو به رو شد و در این بین شرکت چورون و ترنزاوشن با رشد 3.5 درصدی قیمت سهام معاملات را به پایان بردند.

    در ادامه، قیمت سهام شرکت اینتل و فیس بوک نیز رشد 1.4 درصدی را از آن خود کردند در حالی که سهام شرکت های تکنولوژی نیز روند صعودی را در پیش گرفتند.

    قیمت سهام شرکت وال مارت 1.7 درصد مثبت شد، شرکت دارویی فایزر و شرکت بهداشتی و آرایشی جانسون اند جانسون هر کدام با رشد 1 درصدی قیمت سهام معاملات را به پایان بردند.

    در این بازار، شاخص اس اند پی رشد 0.1 درصدی داشت و داوجونز نیز 0.1 درصد مثبت شد در حالی که شاخص نزدک 0.3 درصد صعود کرد.

    در آخرین روز معاملاتی در بازارهای آمریکا به طور تقریبی 7.9 میلیارد سهم معامله شد که 13 درصد از سهام شرکت های موجود نسبت به میانگین سه ماهه خود، رشد قیمت داشتند.

    کم آلبرایت، مدیر استراتژی سرمایه گذاری در موسسه ویلمینگتون تراست در بالتیمور در این خصوص اظهار داشت: بازار از روند نزولی خسته شد و هم اکنون به مسیر واقعی بازگشته است.

    اندرو برنر، مدیر شرکت نشنال آلینس کپیتال مارکت، در این خصوص گفت: به نظرم دوران سخت بازار تمام شده است اما هنوز باید محتاط بود و همه جوانب را در سرمایه گذاری در نظر گرفت.

    برچسب ها