عصر خودرو

نماینده رنو:

رنو عجله‌ای برای بستن قرارداد با ایران ندارد

عصر بازار- در شرایطی که شرکت‌هایی چون پژو و سیتروئن بعد از اجرایی شدن برجام قراردادها و تفام‌نامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران و همکاری مشترک امضا کرده‌اند، نماینده رنو در ایران می‌گوید که این شرکت عجله‌ای برای انعقاد قرارداد جدید همکاری با خودروسازان ایرانی ندارد.

رنو عجله‌ای برای بستن قرارداد با ایران ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پیمان کارگر - مدیرعامل رنوپارس - در پاسخ به اینکه در حالی‌که پژو و سیتروئن با اجرایی شدن برجام قراردادهایی را با خودروسازان ایرانی منعقد کرده‌اند چرا رنو هنوز در این رابطه اقدام نکرده است؟ اظهار کرد: ما در حال ارائه خودروهایمان هستیم. ما سال 2004 قرارداد همکاری با خودروسازان ایرانی را منعقد کرده‌ایم و جوینت ونچر داریم. در این زمینه سرمایه‌گذاری شده و مشترک هم کار می‌کنیم.

    وی در پاسخ به اینکه آیا این سخنان به این معنی است که قرارداد جدیدی برای همکاری با خودروسازان ایرانی نخواهید داشت، ‌ اظهار کرد: قرارداد جدید برای کارهای بعدی که در نظر می‌گیریم است که داریم روی آن کار می‌کنیم و هیچ عجله‌ای هم در این زمینه نداریم.

    نماینده رنو در ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه اصل مطلب این است که ما تمام شرایط و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را که جوینت‌ونچر، سرمایه‌گذاری، کیفیت و داخلی‌سازی است پذیرفته و اجرایی کرده‌ایم که نمونه آن آغاز تولید خودروی جدید ساندرو استپ وی است.

    بر اساس این گزارش، یک سال اخیر با اجرایی شدن برجام شرکت پژو قرارداد همکاری مشترک با ایران خودرو را منعقد کرده و اولین محصول مشترک تولیدی دو شرکت نیز تا پایان امسال عرضه خواهد شد. شرکت سیتروئن نیز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سایپا برای همکاری‌های مشترک داشته است. سرمایه‌گذاری در ایران، داخلی‌سازی قطعات و صادرات 30 درصد محصولات تولیدی از جمله شروط تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی است.

    برچسب ها