عصر خودرو

سه شنبه ۱۶ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۵.۰۶.۱۶ در بازار برق بورس انرژی ۵,۸۳۵ مگاوات برق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۴۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان کم نوسان در محدوده 350,000 ریال روندی باثبات را طی می‌کند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ ثبات نسبی قیمت همچنان در محدوده 350,000 ریال پایدار بوده و تغییر چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل خریداران به نمادهای بارپیک بیشتر از سایر نمادها بود و شاهد افزایش حجم معاملات در این نمادها بودیم. به نظر می‌رسد شرکت‌های توزیع نیروی برقی که در روزهای اخیر خرید خود را در نمادهای کم‌باری و میان‌باری انجام داده‌اند برای تکمیل خرید خود به نمادهای بارپیک روی آوردند تا بتوانند در مجموع میانگین قیمت خرید خود را در بارپایه کاهش دهند. در بازار امروز بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای بارپیک و سررسیدهای در حال ابطال بود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950625 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950625 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی و پلکانی داشته و در انتهای دوره پس از صعود تا محدوده 350,000 ریال در این محدوده به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و پس از رسیدن به محدوده 388,000 ریال، روندی صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در قیمت 397,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 1,490  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 09.06.1395 با 580 مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها