عصر خودرو

زنگنه اعلام کرد:

توافق اوپکی‌ها بر سر نفت ۵۵ دلاری

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه ایران از هر تصمیمی که از سوی تولیدکنندگان برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت گرفته شود، حمایت می‌کند، گفت: نفت ۵۵ دلاری مناسب و مورد علاقه اکثر اوپکی‌ها است.

توافق اوپکی‌ها بر سر نفت ۵۵ دلاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن نامدار زنگنه امروز پس از دیدار با «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک با بیان اینکه ایران از هر تصمیمی که از سوی تولیدکنندگان برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت گرفته شود، حمایت می‌کند؛ گفت: قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک برای نفت 50 تا 60 دلار است، با این وجود نفت ٥٥ دلاری را مناسب ارزیابی می‌شود و این قیمت سبب می‌شود، تولید نفت برای اعضای اوپک افزون بر درآمدزایی مطلوب، اقتصادی و مفید باشد و در عین حال رقبای آنها نتوانند تولید را بالا ببرند.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه این نخستین سفر بارکیندو به عنوان دبیرکل به ایران است، تاکید کرد: ایران کماکان از ایشان در سمت جدیدشان حمایت می‌کند.

    وی با بیان این که در این دیدار، مذاکرات خوبی درباره بازار نفت انجام شد، خاطرنشان کرد: مواضع ایران در نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر برای دبیرکل تشریح شد، ضمن اینکه مذاکرات وی با برخی کشورها هم به ایران انتقال داده شد.

    برچسب ها