عصر خودرو

رشد تولید داخلی در بالاترین سطح یکساله;

کاهش ۳۶ درصدی واردات فولاد هند

عصر بازار- تولید فولاد هند در ماه آگوست ۲۰۱۶ بیشترین رشد خود را در یک سال اخیر تجربه کرد. تقاضای روبه‌رشد در سومین اقتصاد بزرگ آسیا موجب این افزایش تولید شده است.

کاهش ۳۶ درصدی واردات فولاد هند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تولید فولاد هند در ماه آگوست با رشدی 12 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به 8.24 میلیون تن رسید که بیشترین رشد از آگوست 2015 بوده است. تقاضا در سومین تولیدکننده بزرگ دنیا نیز با رشدی یک درصدی به 6.97 میلیون تن رسیده در حالی که میزان واردات با 36 درصد کاهش 619 هزار تن گزارش شده است.

    تولیدکنندگان بزرگ هند نظیر شرکت فولاد JSW در نظر دارند تا در پایان سال مالی در 31 مارس، رکوردی تازه در تولید به ثبت برسانند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا تا پایان سال مالی 5 درصد رشد کند. در پی پنجمین ماه کاهش واردات که به دلیل گسترش محدودیت‌های دولت بر واردات به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر صادرات ارزان چین، روسیه،‌ ژاپن و کره‌جنوبی صورت گرفته، فولادسازان سهم بازار خود را تقویت کرده‌اند.

    صادرات فولاد هند نیز در ماه آگوست با رشدی 87 درصدی نسبت به سال گذشته به 680 هزار تن رسیده است. در مدت زمان آوریل تا آگوست، میزان واردات با افتی 35 درصدی 3.01 میلیون تن گزارش شده بود. در همین مدت،‌ تولید با 7.9 درصد رشد به 40.5 میلیون تن و مصرف نیز با 1.3 درصد افزایش به 33.74 میلیون تن رسیده بود.

    برچسب ها