عصر خودرو

روند نزولی نرخ دلار و یورو

عصر بازار- بازار ارز در هفته جاری دست‌خوش تغییرات و نوساناتی شده است؛ به طوری که دلار آمریکا ۱۲ تومان و یورو ۱۱ تومان افت قیمت دارند و پوند انگلستان از ثبات نسبی برخوردار است.

روند نزولی نرخ دلار و یورو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در روزهای اخیر با شیبی آرام سمت و سوی کاهشی داشته است. این نوع ارز در ابتدای هفته روند خود را با نرخ 3561 تومان آغاز کرد و در ادامه در روز یکشنبه - 14 شهریور - با حرکت نزولی به 3557 تومان رسید و در بازار روز گذشته با ادامه این روند روی 3549 تومان ایستاد تا در سه روز اخیر 12 تومان افت قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

    همچنین یورو در هفته جاری وضعیتی مشابه دلار داشت و در روزهای اخیر در جهت کاهش حرکت کرد. یورو در نخستین روز هفته 3994 تومان در بازار آزاد عرضه شد و در روز بعد با افت 9 تومانی 3985 تومان فروخته شد. در بازار دوشنبه - 15 شهریور - نیز نرخ این نوع ارز به 3983 تومان رسید تا افت 11 تومانی را تجربه کند.

    از سوی دیگر پوند انگلستان در این هفته از ثبات بیشتری در مقایسه با دلار و یورو برخوردار بود. پوند در شروع هفته روند خود را با نرخ 4730 تومان آغاز کرد. یک روز بعد سه تومان افت قیمت داشت و به 4727 تومان رسید و در بازار دیروز نیز با افزایش یک تومانی روی کانال 4728 تومان ایستاد تا در مجموع در سه روز گذشته سه تومان نوسان قیمت داشته باشد.

    در میان سایر ارزها، لیر ترکیه 1219 تومان رسید تا با افت قیمت نسبتا قابل توجهی در هفته جاری مواجه شود. این نوع ارز در روز شنبه - 13 شهریور - معادل 1226 تومان عرضه شد و با روند نزولی در روزهای بعد 1224 تومان و در بازار روز گذشته به 1219 تومان رسید تا در مجموع هفت تومان در این هفته کاهش قیمت داشته باشد.

    برچسب ها