عصر خودرو

صادرات ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۴۴ تن مواد نفتی ازطریق بندر شهید رجایی در این استان طی پنج ماه گذشته به خارج از کشور صادر شد.

صادرات ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ابراهیم ایدنی روز سه شنبه  افزود: این میزان کالای صادراتی در همسنجی با سال قبل از رشد 56 درصدی برخوردار است.
    وی ادامه داد : همچنین دراین مدت یک میلیون و 486 هزار و 210 تن مواد نفتی از طریق این بندر به کشور وارد و 41 هزار و 641 تن از این کالاها نیز ترانزیت شد.
    وی همچنین از کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه های مرزی) 6 میلیون و 810 هزار و 975 تن کالای نفتی در این بندر با رشد 10 درصدی خبر داد و گفت : دراین مدت 860 هزار و 229 TEU کانتینر (واحد شمارش کانتینر) از طریق این بندر تخلیه و بارگیری شد و رشد 29 درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندر تجاری ایران داشت.
    * تخلیه و بارگیری 33 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی
    مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهارداشت:میزان تخلیه وبارگیری کالا از طریق بندر شهید رجایی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به 33 میلیون و 192هزار و259تن رسید که این مقدار کالای نفتی وغیر نفتی جابه جا شده در همسنجی با سال قبل 31درصد افزایش نشان می دهد.
    ایدنی ادامه داد:از این حجم عملیات بندری، 21 میلیون و 133 هزار و 789 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 12 میلیون و 58 هزار و 470 تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب 35 و 24 درصد افزایش داشته است.
    وی یاد آور شد: بزرگترین بندر تجاری ایران در پنج ماهه سال جاری میزبان افزون بر یکهزار و 739فروند شناور با تناژهای مختلف بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی به ثبت رسید واز کل شناور ورودی به بندر شهید رجایی، یکهزار و 390 فروند بالای هزار تن وزن داشته اند.
    * افزایش 66 درصدی صادرات غیرنفتی
    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ، حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 14 میلیون و 194 هزار و 973 تن اعلام کرد که 66 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
    ایدنی ، حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور درپنج ماه نخست سال جاری را یک میلیون و 853 هزار و 314 تن اعلام کرد و افزود: در این خصوص، رشد 5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.
    * رونق ترانشیپ کالای غیرنفتی دربندر شهید رجایی
    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: دراین مدت همچنین 60 هزار و 169 تن کالا 673 هزار و 598 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ (انتقال کالا از یک وسیلۀ حمل به وسیله حمل دیگر) شد که 28 درصد رشد داشته است.
    ایدنی تصریح کرد:دراین مدت ، همچنین سه میلیون و 760 هزار و 903 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.

    برچسب ها