عصر خودرو

خوش‌بینی سهامداران به شکسته شدن روند نزولی شاخص

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شکسته شدن روند نزولی شاخص در معاملات روز گذشته تا حدودی باعث خوش‌بینی سهامداران شده است.

خوش‌بینی سهامداران به شکسته شدن روند نزولی شاخص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، زنگ آغاز معاملات بورس در شرایطی به صدا در می‌آید که روز گذشته نماگر بازار به سطح حمایتی 66 هزار و 500 واحد واکنش نشان داد و روند نزولی شاخص شکسته شد. با این وجود هنوز هم نشانه هایی از رکود در بازار وجود داشت و با وجود افت قیمت سهام شرکت‌ها فعالان بازار تمایل چندانی به ورود نقدینگی به بورس نداشتند.

    با این وجود به نظر می‌رسد بازار بعد از رکود 20 روزه تا حدودی از بحران خارج شده و به آرامی شاهد متعادل شدن معاملات باشیم.

    از سویی دیگر انتظار می‌رود با پایان سال مالی کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از روزهای پایانی شهریور ماه روند معاملات تا حدودی بهبود یابد.

    در بازارهای جهانی قیمت جهانی طلا به روند صعودی بازگشت و نفت و فلزات اساسی عملکرد پر نوسانی در پیش گرفتند. به این ترتییب قیمت جهانی طلا با رشد 50 سنتی به 1328 دلار رسید و هر بشکه نفت برنت نیز با افت 32 سنتی به 47 دلار و 47 سنت رسید.

    همچنین در بازار جهانی فلزات اساسی از میان پنج فلز کلیدی سرب و روی با افت قیمت مواجه شدند و مس، نیکل و آلومینیوم رشد قیمت را تجربه کردند.

    همچنین در میان صنایع بازار روز گذشته پالایشی‌ها بعد از چند روز افت قیمت سبز پوش شدند و روند معاملات سه نماد «شتران، شبریز و شراز» با صف خرید بسته شد. امروز نیز پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد قیمت نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم با این وجود افت قیمت جهانی نفت می‌تواند بر روند معاملات این گروه تاثیر‌گذار باشد.

    در بازار فلزات اساسی نوسان قیمت جهانی این کالاها بر روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه تاثیر‌گذار بوده و انتظار می‌رود شاهد روز پر نوسان در میان شرکت‌های زیر مجموعه این گروه باشیم.

    خودرویی‌ها روز گذشته با رسیدن به سطح حمایتی با افزایش تقاضا مواجه شدند و روند رو به رشدی در پیش گرفتند امروز نیز پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد نسبی در قیمت سهام شرکت‌های زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه بانک با وجود انتشار اخبار مثبت متعدد از جمله مجوز تاسیس شعبه چند بانک در آلمان و همچنین محول شدن خدمات پست مالی دوباره به پست بانک باز هم واکنش منفی سهامداران را به دنبال داشت و شاهد افت نسبی قیمت‌ها در نمادهای زیر مجموعه این گروه بودیم. به این ترتیب انتظار می‌رود تا باز شدن نمادهای سه بانک تجارت، ملت و صادرات روند معاملات این گروه کماکان کم ‌رمق باشد.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز نیز مانند روز گذشته پر نوسان باشد و به‌رغم شروع ضعیف در دقایق ابتدایی در میانه‌های بازار شاهد بهبود روند معاملات باشیم.

    برچسب ها