عصر خودرو

آذربایجان برای ذخیره‌سازی گاز ایران آماده می‌شود

عصر بازار- یک مقام انرژی جمهوری آذربایجان از مذاکره شرکت سوکار این کشور با طرف‎های ایرانی برای همکاری در زمینه ذخیره‌سازی گاز خبر داد.

آذربایجان برای ذخیره‌سازی گاز ایران آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رونق عبدالله‎ یف، رئیس شرکت دولتی سوکار جمهوری آذربایجان، اعلام کرد: این کشور برای خرید گاز از ایران و ذخیره سازی آن در مخازن زیرزمینی خود در حال مذاکره است.

    وی گفت: برای پیشگیری از اختلال در عرضه گاز در فصل زمستان، طرف ایرانی تمایل دارد از مخازن جمهوری آذربایجان استفاده کند.

    به گفته رئیس شرکت سوکار، در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به جمهوری آذربایجان، همکاری دو کشور در ذخیره سازی گاز یکی از مسائل مطرح شده بوده است.

    عبدالله یف پیش از این گفته بود: خرید گاز از ایران، به جمهوری آذربایجان امکان می‎دهد تزریق این سوخت را به مخازن افزایش دهیم و همچنین تاسیسات ذخیره‎سازی گاز خود را آزمایش کنیم.

    به گفته وی، سوکار برای خرید گاز با هدف آزمایش تاسیسات ذخیره‎سازی، با شرکت گازپروم روسیه نیز گفت‎و‎گوهایی داشته اما شرایط طرف روسی، مورد پذیرش آذری‎ها نبوده است.

    پیش از این، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به مذاکره یک شرکت خصوصی ایرانی با شرکت ملی گاز برای صادرات و ذخیره سازی گاز ایران در مخازن کشور آذربایجان، گفته بود این مذاکرات میان دولت‎ها نیست.

    به گفته عراقی، ایران در زمینه تجارت گاز که از راهبردهای کلان آن است، با کشورهای منطقه همکاری دارد

    برچسب ها