عصر خودرو

بلوک ۲۰ درصدی پتروشیمی ابن سینای همدان عرضه می‌شود

عصر بازار- در آخرین برنامه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی، ۲۰ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی ابن سینای همدان (سهامی خاص و قبل از مرحله بهره‌برداری) در تاریخ ۲۸ شهریورماه از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به فروش می‌رسد.

بلوک ۲۰ درصدی پتروشیمی ابن سینای همدان عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، شرکت ابن سینای همدان در امور تولیدی، بازرگانی و خدماتی در صنایع پتروشیمی و پتروشیمیایی به فعالیت مشغول بوده و دارای سرمایه‌ای بالغ بر 400 میلیارد ریال است؛ طبق برنامه نیز 20 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، روز یکشنبه 28 شهریورماه با قیمت پایه هر سهم 21 هزار و 491 ریال عرضه می‌شود.
    ارزش این بلوک که شامل 8 میلیون سهم است، رقم 171 میلیارد و 928 میلیون ریال بوده و بطور یکجا از سوی کارگزاری بانک آینده به‌عنوان کارگزار عرضه‌کننده در بازار سوم فرابورس ایران روی میز فروش می‌رود.
    نکته مهم در خصوص این عرضه شرایط فروش آن است که به‌صورت نقد، یا نقد و اقساط خواهد بود؛ درصورتی که این بلوک به‌صورت نقد و اقساط خریداری شود، شرایط پرداخت در قالب 15 درصد نقد و مابقی اقساط 7 ساله با نرخ 14 درصد است.
    لازم به ذکر است؛ در حال حاضر شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی با 20 درصد و شرکت حامی فولاد ایرانیان با 77 درصد سهامداران عمده شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان هستند.

    برچسب ها