عصر خودرو

بهبود شرایط "سصوفی" تحت تاثیر فروش اقلام راکد و کاهش تخفیفات سیمانی ها

عصر بازار- سیمان صوفیان در خصوص کاهش درآمد و سود شرکت در سه ماهه اول نسبت به بودجه و همچنین تعدیل درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی بودجه سال ۹۵ شفاف سازی کرد.

بهبود شرایط "سصوفی" تحت تاثیر فروش اقلام راکد و کاهش تخفیفات سیمانی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شرکتهای سیمانی مستقر در منطقه شمالغرب قسمت عمده صادرات خود را به عراق و قسمت دیگر را به بازار داخلی برای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز بخش مسکن و بویژه مسکن مهر اختصاص می دادند، باتوجه به رکود اقتصادی تقاضای داخلی برای سیمان کاهش یافت.
    از طرفی تعرفه گمرکی واردات سیمان در عراق  افزایش داشت و رقبا بازار عراق را در اختیار گرفته ف همچنین رقابت منفی در نرخ فروش محصولات باعث شد مقدار فروش در سه ماهه اول در مقایسه با بودجه 18 درصد کاهش یابد، همچنین متوسط نرخ فروش هر تن سیمان در مقایسه با بودجه 18.6 درصد کمتر شد، این موارد باعث نزول درآمد شرکت در سه ماهه اول به میزان 146 میلیارد ریال در مقایسه با بودجه شد.
    براساس این گزارش، طبق هماهنگی به وجود امده بین شرکتهای تولید کننده سیمان از ابتدای مرداد ماه تخفیفات اعمال شده در نرخ های فروش به تدریج اصلاح می گردند، نرخ های کنونی در حد قیمتهای مصوب می باشد، لذا متوسط تخفیفات در نرخهای فروش در سه ماهه اول 24 درصد و در تیرماه 28 درصد تحقق یافته و برای مابقی 8 ماه سال متوسط 15 درصد پیش بینی گردیده است.
    همچنین شرکت طی مزایده عمومی  اقدام به فروش اقلام ضایعاتی و اقلام راکد خود در شش ماهه اول سال جاری نموده که انتظار می رود حدود 40 میلیارد ریال از این طریق درآمد عاید شرکت شود و این موضوع در سود غیر عملیاتی نه ماهه بودجه سال مالی 95 لحاظ شده است.

    برچسب ها