عصر خودرو

ال‌سی داخلی باز می شود;

تصمیمات جدید ستاد اقتصاد مقاومتی برای سیمان

عصر بازار- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن تصمیمات این کمیته هستیم تا بخشی از مشکلات صنعت سیمان برطرف شود، گفت: قرار شده ال سی داخلی توسط بانک‌ها برای خریداران سیمان گشایش شود.

تصمیمات جدید ستاد اقتصاد مقاومتی برای سیمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان با اشاره به تصمیمات کمیته ویژه سیمان در ستاد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار است، ال سی داخلی توسط بانک‌ها برای خریداران سیمان گشایش پیدا کند تا از این طریق مشکلات خریداران به دلیل کمبود نقدینگی برطرف شود.

    وی با بیان اینکه میزان این ال سی‌ها به توافق بانک و خریدار بستگی دارد، افزود: ساماندهی صادرات سیمان از جمله تعیین قیمت‌های کف سیمان صادراتی برای جلوگیری از رقابت منفی در مرزها دیگر تصمیم این کمیته است.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن تصمیمات این کمیته هستیم تا بخشی از مشکلات صنعت سیمان برطرف شود.

    شیخان با اعلام اینکه امروز تولیدکننده برای جبران هزینه‌های تولید و تأمین نقدینگی ملزم به تولید هستند اما مشتری در بازار نیست، گفت: برای اصلاح این موضوع باید چارچوب‌های قانونی برطرف شود تا تولیدکننده ضمن حمایت دولت با نوسانات قیمت و هزینه های بالای تولید مواجه نشود.

    برچسب ها