عصر خودرو

ایران نفت جدیدی به بازار جهانی معرفی می‌کند

عصر بازار- مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت از بهره‎برداری از پایانه جدید صادراتی نفت ایران تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

ایران نفت جدیدی به بازار جهانی معرفی می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایران انتظار دارد که ساخت یک خط لوله و یک پایانه جدید برای صادرات نوع جدید نفت خام صادراتی ایران، تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شود.

    خبرگزاری رویترز از سنگاپور به نقل از سید محسن قمصری، مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت، اعلام کرد که پایانه جدید در نزدیکی جزیره خارگ در خلیج فارس، پس از تکمیل ساخت تأسیسات آن پیش از پایان سال جاری میلادی، آماده صادرات نفت خام نوع غرب کارون ایران خواهد شد.

    وی گفت: بلافاصله پس از تکمیل (خط لوله و پایانه)، می‎توانیم این نوع نفت خام را تفکیک و صادر کنیم.

    به گفته مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت، میزان اولیه تولید نفت خام نوع غرب کارون، 300 هزار بشکه در روز خواهد بود که سبب می‎شود این نوع نفت خام، نقشی مهم در رشد صادرات ایران داشته باشد.

    قمصری در همین روز از آمادگی ایران برای افزایش تولید روزانه نفت خود به چهار میلیون بشکه در روز خبر داده بود.

    وی گفت: به محض آنکه تولید ما به سطح پیش از تحریم باز گردد، آماده مذاکره درباره سطح تولید خواهیم بود.

    مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت همچنین گفت که با وجود تثبیت سطح فروش نفت ایران به آسیا، صادرات روزانه جمهوری اسلامی به اروپا در ماه سپتامبر به 500 هزار بشکه می‎رسد.

    قمصری همچنین اعلام کرد ایران بدون نیاز به تأسیسات ذخیره‎سازی شرکت خط لوله نفت عرب (سومد) در مصر می‎تواند به صادرات نفت خود به اروپا ادامه دهد‎، اما همچنان برای استفاده از این خدمات با این شرکت مذاکره می‎کند.

    وی بدون ذکر جزئیات، گفت با توجه به افزایش استفاده از سی ان جی برای سوخت خودرو، نیاز ایران به واردات بنزین در سال جاری میلادی کمتر شده است.

    به گفته مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت، برای پاسخگویی رشد چشمگیر تقاضا، صادرات نفت کوره ایران در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

    برچسب ها