عصر خودرو

افزایش ارزش پوند به دنبال صعود شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس

عصر بازار- نتایج جدیدترین بررسی های صورت گرفته در مورد فعالیت های اقتصادی در انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، حاکی از افزایش غیرمنتظره شاخص مدیران خرید در بخش خدمات این کشور است.

افزایش ارزش پوند به دنبال صعود شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس بررسی مرکز 'مارکیت'، شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس ( پی ام آی ) که در ماه جولای گذشته 47.4 بود، در ماه اگوست با 5.5 واحد افزایش ، به 52.9.4 واحد رسیده است.
    این برای اولین بار است که در ظرف یک ماه شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس تا این اندازه افزایش می یابد.
    افزایش غیرمنتظره شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس ( پی ام آی ) در حالی در ماه آگوست صورت می گیرد که در ماه جولای گذشته به پایین ترین حد از زمان بروز بحران های مالی در سال 2009 میلادی رسیده بود.
    به دنبال اعلام افزایش قابل ملاحظه شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا روز دوشنبه با افزایشی 0.13 درصدی، به 1.3301 دلار رسید اگرچه بعداً از میزان این افزایش اندکی کاسته شد.
    پوند انگلیس در پایان معاملات در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.06 درصد افزایش، در مقابل 1.3301 دلار و همچنین با 0.1 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.1927 یورو معامله شد.
    ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا و یورو در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز به دنبال اعلام صعود غیرمنتظره شاخص مدیران خرید در بخش تولید انگلیس در ماه آگوست، افزایش قابل توجهی یافته بود.
    براساس بررسی مرکز 'مارکیت'، شاخص مدیران خرید در بخش تولید ( پی ام آی ) انگلیس که در ماه جولای 4.2 واحد بود، در ماه آگوست گذشته به 53.3واحد رسیده است که بالاترین حد طی 10 ماه گذشته شمرده می شود.
    این برای اولین بار در تاریخ بررسی های این مرکز است که شاخص مدیران خرید در انگلیس در عرض یک ماه به این اندازه افزایش می یابد.
    شاخص مدیران خرید به طورکلی مقیاسی برای میزان فعالیت اقتصادی در یک بخش خاص در طی یک دوره مشخص است که بالاتر بودن میزان شاخص از عدد 50، مبین این است که اقتصاد در حال رشد و پویایی است و پایین تر از 50 مؤید کاهش فعالیت های اقتصاد و حرکت آن به سوی منقبض شدن است.
    به گفته تحلیل گران این داده های جدید اقتصادی می تواند اندکی از نگرانی محافل اقتصادی انگلیس در مورد ورود این کشور به دورانی از رکود بعد از برگزیت بکاهد.
    بانک مرکزی انگلیس پیش از برگزاری همه پرسی 23 ژوئن هشدار داده بود که برگزیت احتمالا پیامدهای منفی گسترده ای بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت و حتی شاید منجر به رکود اقتصادی شود.

    برچسب ها