عصر خودرو

پوتین حمایت از افزایش تولید نفت ایران را تکرار کرد

عصر بازار- رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری پایان اجلاس سران جی ۲۰ با تاکید بر ضرورت همگرایی کشورهای نفتی برای بهبود بازارهای جهانی، حمایت از برنامه های ایران را برای افزایش تولید نفت به سطح پیش از آغاز تحریم ها تکرار کرد.

پوتین حمایت از افزایش تولید نفت ایران را تکرار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) در شهر هانگجو در شرق چین با اشاره به مذاکرات این کشور و عربستان در باره بازارهای جهانی نفت و امکان توافق در زمینه تعلیق رشد تولید، گفت: این موضوع که ایران بتواند به میزان تولید نفت قبل از آغاز تحریم ها برسد، عادلانه خواهد بود.
    بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، پوتین همچنین اظهار کرد: روابط مسکو و ریاض دوستانه است و باید در بازارهای جهانی نفتی همکاری کنند و در مواردی هم که ضرورت دارد همکاری کنیم که تعامل در بازارها از آن جمله است.
    رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: بهای کنونی نفت را قابل قبول می دانیم ولی معتقدیم قیمت ها باید عادلانه و کمی بیشتر از وضعیت کنونی باشد.
    الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز که در چین حضور دارد، امروز اعلام کرد: ایران به عنوان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) باید این امکان را داشته باشد تا بتواند تولید نفت و عرضه آن را به بازارهای جهانی به میزان قبل از آغاز تحریم ها افزایش دهد.
    رئیس جمهوری روسیه نیز روز شنبه به پرسش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ که آیا شما از تعلیق رشد تولید و همزمان امکان یافتن ایران برای افزایش عرضه نفت حمایت می کنید؟ پاسخ مثبت داد و گفت از این رویکرد پشتیبانی می کنم.
    عربستان و آمریکا از حدود دو سال پیش با عرضه گسترده و بسیار پیش از نیاز نفت به بازارهای جهانی سبب سقوط آزاد فیمت ها شدند که انتقاد بسیاری از کشورهای نفتی از جمله روسیه، ایران و نزوئلا را برانگیخت.

    برچسب ها