عصر خودرو

روسیه و عربستان بیانیه تثبیت بازار جهانی نفت را امضا کردند

عصر بازار- روسیه و عربستان در جریان نشست سران جی ۲۰ در چین توافق همکاری برای تثبیت بازارهای جهانی نفت را که هدف آن کنترل سقوط قیمت ها اعلام شده است، امضا کردند.

روسیه و عربستان بیانیه تثبیت بازار جهانی نفت را امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این بیانیه که از سوی الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و خالدالفالح وزیر نفت عربستان در شهر هانگچو امضا شد، دو کشور پذیرفتند اقدام های خود را برای تثبیت بازارهای جهانی نفت هماهنگ کنند.
    بنا به اعلام روز دوشنبه خبرگزاری ایتارتاس، نوواک گفت: عربستان به عنوان تولید کننده نفت بر بازارهای جهانی نفوذ دارد و هماهنگی اقدام ها بین دو کشور دارای اهمیت زیادی برای رسیدن به هدف تثبیت بازارها است.
    وی اظهار کرد: ایجاد موازنه عرضه و تقاضا در بازارها به تاخیر افتاده است در حالیکه موفقیت در تعلیق رشد میزان تولید نفت می توانست نقش مهمی را برای تثبیت بازارهای جهانی بازی کند.
    در بیانیه مشترک روسیه و عربستان سعودی آمده است که هزینه های زیاد تولید از جمله اکتشاف، لغو گسترده سرمایه گذاری ها یا تاخیر در اجرای آنها چالش های مهم جهانی در افق صنعت نفت به شمار می رود.
    روسیه و عربستان همچنین براساس بیانیه امضا شده، آمادگی خود را برای همکاری با کشورهای دیگر نفتی در این زمینه اعلام کرده اند.
    عربستان و آمریکا از حدود دو سال پیش با عرضه گسترده و بسیار پیش از نیاز نفت در بازارهای جهانی سبب سقوط قیمت ها از حدود 100 دلار شدند که حتی مدتی پیش به کانال 30 دلار نیز رسید.

    برچسب ها