عصر خودرو

همزمان با برگزاری اجلاس «جی ۲۰» در چین، ارزش یوان کاهش یافت

عصر بازار- خبرگزاری شینهوای چین روز دوشنبه اعلام کرد که به رغم برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در چین، ارزش واحد پول این کشور (یوان) در برابر دلار آمریکا کاهش داشت.

همزمان با برگزاری اجلاس «جی ۲۰» در چین، ارزش یوان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این گزارش به نقل از شاخص مبادلات ارزی و تجاری چین اعلام کرد که ارزش یوان امروز در برابر دلار آمریکا 146 واحد کاهش یافت.
    بر اساس این گزارش، اگرچه این کاهش ارزش تا حدودی از یک درصد بالا رفته است، اما طبق اساسنامه بازار مبادلات ارزی و تجاری چین،برابری ارزش یوان در برابر ارزهای اصلی جهانی نباید در مبادلات روزانه این کشور از دو درصد بیشتر کاهش یا افزایش یابد.
    تحلیلگران اقتصادی معتقدند که این کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا به وی‍ژه در این مقطع زمانی مهم از تاریخ این کشور که میزبان یازدهمین اجلاس سران کشورهای گروه 20 (جی 20) در هونگ‍ژو نیز است، قابل تامل است.
    خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز اعلام کرد که ارزش واحد ارزی ین این کشور امروز در برابر دلار آمریکا با یک افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.
    این گزارش به نقل از شاخص ارزش ارزی بانک مرکزی ژاپن در توکیو اعلام کرد که ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن که جمعه گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز در اول هفته (دوشنبه) بار دیگر کاهش یافته است.
    هر دلار در معاملات امروز در بازار توکیو در برابر103.35 ین به فروش رسید، این در حالی است که هر دلار در پایان معاملات عصر جمعه در بازار نیویورک در برابر 104.14 ین داد و ستد شده بود.
    براساس این گزارش، ارزش یورو در برابر ین نیز در آغاز معاملات امروز بازار توکیو کاهش قابل توجهی یافت و هر یورو در برابر1.1152 دلار داد و ستد شد. هر یورو در معاملات قبلی به قیمت1.1192 دلار به فروش رسیده بود.

    برچسب ها