عصر خودرو

نفت ایران ۴۰ پالایشگاه دنیا را تغذیه می‌کند

عصر بازار- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از فروش و مصرف نفت خام ایران در ۴۰ پالایشگاه جهان خبرداد.

نفت ایران ۴۰ پالایشگاه دنیا را تغذیه می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، سید محسن قمصری درباره ابراز تمایل اقلیم کردستان عراق برای صادرات نفت از سوی ایران گفت: این خواسته ای است که از سوی آنها مطرح شده و هنوز عملیاتی نشده است.

    وی افزود: اقلیم کردستان عراق نفت خام خود را با دو خط لوله به پایانه جیهان ترکیه انتقال می دهد و از آنجا روانه بازارهای جهانی نفت خام می کند.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران معتقد است که صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق از سوی ایران نیازمند انجام پاره ای کارهای فنی از جمله احداث تاسیسات و خطوط لوله جدید است.

    به گفته قمصری، با این شرایط، صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق از سوی ایران باید زمینی انتقال داده شود که هزینه بالایی هم دارد.

    وی تاکید کرد: استفاده از نفت خام اقلیم کردستان عراق در پالایشگاه های ایران که در واقع سوآپ نفت خام است، یک راه حل عملیاتی به شمار می آید.

    مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران صادرات زمینی نفت اقلیم کردستان عراق را سرمایه بر و زمانبر دانست و گفت: مذاکرات در این باره ادامه دارد و هم اکنون نمی توان پاسخ قطعی داد.

    ایران به دنبال پیاده سازی روش اختلاط نفت خام در پایانه خارک

    قمصری درباره مخلوط سازی نفت با هدف جذب مشتریان بیشتر گفت: مصرف پالایشگاه های مختلف در دنیا نسبت به گذشته تغییر کرده است و خیلی از پالایشگاه ها، دیگر تنها از یک نوع نفت خام استفاده نمی کنند.

    وی یادآور شد: این بحث که پالایشگاهها براساس یک نوع نفت خام طراحی شده اند دیگر مانند گذشته مطرح نیست.

    مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: برخی پالایشگاه های دنیا، نفت خامهای مختلف می خرند و با هم مخلوط می کنند که راهی برای تعادل میان درآمد و سود است، برخی پالایشگاه ها در دنیا 30 تا 40 نوع نفت خام را مخلوط و مصرف می کنند.

    به گفته قمصری، عملیات مخلوط سازی نفت خام روشی رایج برای رضایت مشتریان است.

    وی با بیان این که ما به دنبال پیاده سازی سیستم مخلوط سازی نفت خام در پایانه خارک هستیم، گفت: برخی پالایشگاه ها در دنیا نفت خام خاصی را نیاز دارند که می توان آن را تهیه کرد و این دست ما را برای بازاریابی باز می کند.

    به گفته قمصری، عملیات مخلوط شدن بر اساس درخواست مشتری انجام می شود و گزینه ای در قراردادهای فروش نفت خام است.

    برچسب ها