عصر خودرو

طی روز گذشته رقم خورد؛

تکروی سر رسید اردیبهشت در بازار آتی سکه

عصر بازار- روز گذشته عمده متغیرهای بازار در فاز احتیاطی و کاهشی قرار داشتند تا سکه در بازار نقدی و آتی نوسان چندانی را ثبت نکنند، البته این در شرایطی است که سکه سر رسید شهریور ماه با افت بسیار اندک در بازار آتی تک روی کرد.

تکروی سر رسید اردیبهشت در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب طی روز یکشنبه در بازار آتی بورس کالای ایران سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 120هزار تومان معامله شد که تنها کاهش 0/01 درصدی را نسبت به روز شنبه به ثبت رساند، این در شرایطی است که سایر سر رسید ها رشد اندکی را طی این روز به ثبت رساندند، به طوری که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0/09 درصدی به قیمت یک میلیون و 132هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 143 هزار تومان معامله و با افزایش 0/13 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با 0/07 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 155 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 173 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/06 درصدی را به ثبت رساند.

    از طرفی حجم معاملات آتی سکه نیز طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 4هزار و 332 قرارداد و ارزش آن به بیش از 504 میلیارد ریال رسید.

    همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز یکشنبه رشد اندکی را  تجربه کرد، به طوری که قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی نسبت به روز گذشته به ترتیب یک هزار و یک هزار و 200 تومان رشد کرده و  با  قیمت یک میلیون و 118 هزار تومان و یک میلیون و 121 هزار تومان به فروش رسید.

    قیمت نیم‌سکه نیز، یک هزار تومان افزایش یافت و 574 هزار تومان قیمت داشت.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار، 115 تومان افزایش یافت و هم‌اکنون معادل 113 هزار و 817 تومان معامله شد.

    این در حالی است که ربع‌سکه نسبت به روز شنبه تغییر قیمتی جدیدی را تجربه نکرد.

    رشد حجم معاملات گواهی سپرده سکه

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 60 سکه به ارزش 669 میلیون ریال رسید که رشد 3 درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی روز گذشته به 58 سکه در قالب گواهی سپرده رسیده بود.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها