عصر خودرو

دوشنبه ۱۵ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۶.۱۵ در بازار برق بورس انرژی ۱۲,۲۹۰ مگاوات برق به ارزش ۴۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته در ارزش معاملات ۴ درصد کاهش و در حجم معاملات ۱۶ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ ثبات نسبی قیمت همچنان در محدوده 350,000 ریال پایدار بوده و تغییر چندانی در آن مشاهده نمی‌شود؛ به نظر می‌رسد قیمت‌ تعادلی جدید برای خریداران و فروشندگان مطلوب بوده و تمایلی به تغییر مشاهده نمی‌شود.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در محدوده قیمت‌های روزهای اخیر به انجام رسید. با توجه به اتمام بخش عمده اعتبار شرکت‌های توزیع نیروی برق، تمایل این شرکت‌ها برای خرید نمادهای کم‌باری(با توجه به قیمت پایین آن نسبت به سایر نمادها) و استفاده بیشتر از نرخ خدمات توزیع منجر شد تا بیشترین حجم معاملات به این نمادها اختصاص داشته باشد. 
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950624 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950624 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی و پلکانی داشته و در انتهای دوره پس از صعود تا محدوده 350,000 ریال در این محدوده به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 392,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 2,579  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 09.06.1395 با 880 مگاوات می‌باشد.
     

    برچسب ها