عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- با کاهش سرعت رشد قیمت دلار در ابتدای روز دوشنبه، قیمت نفت خام نیز روند زیان‌های قبلی را برعکس کرد و افزایشی موقتی را شاهد بود. با این حال بعد از مدتی این ماده کاهش قیمت یک درصدی را شاهد بود.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، قیمت نفت در ابتدای روز دوشنبه یک درصد افت داشت. این افت به دلیل کاهش داده‌های مرتبط با رشد شغل در ایالات‌متحده بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که بانک مرکزی آمریکا نیز قرار است نرخ بهره بانکی را تا ماه آینده افزایش دهد که این مسئله نیز همچنان تأثیرات خود را بر قیمت نفت و کاهش آن می‌گذارد.

    در ساعت 6 و 53 دقیقه به‌وقت گرینویچ، نفت خام برنت لندن برای ارسال در ماه نوامبر با افزایشی 7 سنتی به سقف 46 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید.

    قیمت نفت خام ایالات‌متحده نیز برای تحویل در ماه اکتبر تغییری نداشت و با همان قیمت 44.44 دلار در هر بشکه معامله شد. به نظر می‌رسد که احتمالاً معاملات نفت در روز دوشنبه تا حدودی محدود باشد چراکه در ایالات‌متحده امروز، روز کارگر و تعطیل است. قیمت نفت خام برنت در ماه اوت با توجه به صحبت‌ها در خصوص احتمال فریز نفتی تا 50 دلار نیز رسید اما زمانی که تحلیلگران به این نتیجه رسیدند این تصمیم احتمالاً اجرایی نخواهد شد، بازهم قیمت نفت کاهش یافت. الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دراین‌باره گفته بود که مسئله فریز نفتی در ماه جاری میلادی توسط کشورهای صادرکننده نفت در اجلاس الجزیره بحث خواهد شد بااین‌حال تحلیلگران بر این عقیده‌اند که این مسئله اتفاق نمی‌افتد و همین مسئله قیمت نفت را همچنان پایین نگه‌داشته است.

    «تونی نوآن» مدیر ریسک نفتی در شرکت میتسوبیشی ژاپن در توکیو گفت که موضع عربستان سعودی در این خصوص تغییری نکرده است و این کشور آماده اجرای فریز نفتی در صورت موافقت ایران و دیگر کشورهای صادرکننده نفت با این مسئله است.

    مورگان استنلی تحلیلگر قیمت نفت اما در یادداشتی نوشته است که «حتی اگر این طرح به موفقیت برسد، طرح فریز نفتی برای مدتی محدود تأثیر مثبت بر بازار نفت خواهد داشت اما در میان‌مدت باعث ایجاد تغییرات منفی در این بازار خواهد شد.» وی افزوده است: «افزایش قیمت نفت در صورت فریز نفتی برای مدت محدودی دوام خواهد داشت و ما دوباره شاهد کاهش قیمت این ماده خواهیم بود.» ایران گفته است که تنها در صورتی با فریز نفتی موافقت می‌کند که میزان تولیدات نفتی‌اش در حد 4 میلیون بشکه در روز باقی بماند. این به معنای افزایش میزان تولیدات این کشور است که تا روز گذشته به مرز 3.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها