عصر خودرو

سنگ‌آهن جهانی از کف یک‌ماهه خود فاصله گرفت

عصر بازار- در پی افزایش انتظارات برای بالا رفتن تقاضای فصلی در بزرگترین مصرف‌کننده فولاد دنیا طی ماه جاری و افزایش فعالیت‌های ساخت‌وساز، قیمت فولاد در معاملات آتی روز دوشنبه چین بیش از یک درصد افزایش یافت.

سنگ‌آهن جهانی از کف یک‌ماهه خود فاصله گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، پایان نشست گروه 20 در چین موجب تولید مجدد برخی کارخانه‌هایی شده بود که در حین برگزاری این نشست به دلیل کاهش آلودگی زیست‌محیطی فعالیت‌های خود را محدود کرده بودند.

    ریچارد لو، تحلیلگر شرکت مشاوره CRU  اعلام کرد: «با ورود به ماه سپتامبر قیمت‌ها ممکن است روند صعودی جدیدی را تجربه کنند، در این ماه معمولا مصرف فولاد به اوج خود می‌رسد.»

    لو اعلام کرد کاربران نهایی نه تنها پس از پایان نشست گروه 20 انبارهای خود را پر می‌کنند، بلکه در آستانه روز ملی چین در اوایل اکتبر نیز به افزایش ذخایر خود مشغولند. معامله‌گران معمولا برخی از موجودی فولاد خود را برای فروش پس از تعطیلات هفته طلایی ذخیره می‌کنند اما این موضوع در سال گذشته اتفاق نیفتاد. با وجود این، احساس موجود در سال جاری بهتر از سال گذشته است.

    بر اساس این گزارش هر تن میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه در بورس آتی شانگهای با رشدی 1.3 درصدی 2458 یوآن (368 دلار) معامله شد.

    فولاد در اول سپتامبر با لمس قیمت 2362 یوآنی به پایین‌ترین سطح خود از اول آگوست رسید. در بورس کالای دالیان نیز، قیمت هر تن سنگ‌آهن با رشدی 0.4 درصدی به 427.50 یوآن رسید.

    بر اساس آمار استیل‌هوم، موجودی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر اصلی چین در دوم سپتامبر با افتی 1.3 میلیون تنی نسبت به هفته گذشته به 103.80 میلیون تن رسید.

    این گزارش نشان می‌دهد که ذخایر سنگ‌آهن وارداتی چین برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها