عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در گفتگو با «عصر بازار» مطرح کرد؛

مشکل بورس با تحلیل وضعیت شرکت ها رفع نمی شود

عصر بازار- در حال حاضر بازار سهام با مشکلاتی از قبیل نقدینگی، سیاست های پولی حاکم بر اقتصاد و نحوه مدیریت بانک مرکزی در جریان های پولی مواجه است.

مشکل بورس با تحلیل وضعیت شرکت ها رفع نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان درخصوص وضعیت بازار سهام عنوان کرد: در حال حاضر مشکل بورس با تحلیل وضعیت شرکت ها رفع نمی شود.
    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سهام با مشکلاتی از قبیل نقدینگی، سیاست های پولی حاکم بر اقتصاد و نحوه مدیریت بانک مرکزی در جریانهای پولی مواجه است. 

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: امروز در بازار بورس نقدینگی وجود ندارد و نمی توان سهام شرکت ها را به قیمتی که ارزندگی دارند خریداری کرد، در چنین وضعیتی دارایی ها زیر قیمت، قیمت گذاری می شوند. 

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان اذعان داشت: درخصوص ارزندگی سهام در چنین فضایی عملا نمی توان صحبت کرد چراکه ارزندگی زمانی در بورس وجود دارد که قدرت نقدینگی و توان قیمت گذاری منصفانه وجود داشته باشد.

    این تحلیلگر ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: در شرایط فعلی بازار متاسفانه این توان را از دست داده است.

    محمودرضا خواجه نصیری گفت: در حال حاضر چگونگی جذب نقدینگی برای بازار یکی از نکات اساسی محسوب می شود. همچنین، در صورتی که ارزنده ترین سهام وارد بورس شود آیا شرکت های بازار سرمایه قدرت جذب نقدینگی خواهند داشت؟

    وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل اینکه کانال های ورود پول در بازار وجود ندارد در نتیجه قدرت جذب نقدینگی نیز وجود نخواهد داشت. 

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان ابراز داشت: اگر در بلند مدت سیاستهای پولی، بانکی، فعالیت های بازار سرمایه و سیاست های سازمان بورس توانست کانال ها و مجاری لازم برای ورود نقدینگی به بورس ایجاد کند، سهم ها در قیمت های فعلی بسیار ارزنده است. اما در صورتی که انفعال و ضعف بازار سرمایه در جذب نقدینگی در شرایط فعلی ادامه دار باشد علی رغم این که شرکت ها در آینده بهبود سودآوری خواهند داشت اما نمی توان انتظار رشد مناسب و قابل توجهی را از بازار داشت.

    محمودرضا خواجه نصیری به سهامداران توصیه کرد: بازار سرمایه در حال حاضر بازاری نیست که بتوان در آن سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام داد. اگر سرمایه گذاران نمی توانند نگاه بلند مدتی به بازار داشته باشند در نتیجه اقدام به سرمایه گذاری کوتاه مدت هم در بورس نکنند.

    برچسب ها