عصر خودرو

تکرار الگوی حرکتی قیمت جهانی طلا برای بازار داخلی

عصر بازار- نوسانات قیمت در بازار طلای داخلی اعم از آب شده، سکه و بازار آتی در غیاب نبود نوسانات چشمگیر در نرخ دلار در مقابل ریال، همگی وابستگی شدیدی به نوسانات روزمره طلای جهانی پیدا کرده‌اند و حرکات آن را تقلید می‌کنند که نشانه ای از روزمرگی بازار خصوصا در بازار آتی است.

تکرار الگوی حرکتی قیمت جهانی طلا برای بازار داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، طلای آب شده از عدد 487 هزار تومان و سکه امامی از یک میلیون و 108 هزار تومان با جهشی سریع قیمت طلای جهانی را متابعت کرده  و به سمت بالا حرکت کردند.  این سطوح همان سطوح مهمی بودند که انتظار چنین واکنش‌هایی را داشتیم و سطح 1300 دلار در هر انس نیز همانطور که پیش‌تر نوشتیم، سطحی بود که برای خرید باید اقدام می‌کردیم. باید اذعان کرد که انعکاس سریع قیمت از روی سطح 1300 دلار در طلای جهانی کمی فراتر از انتظار بود، اما برخورد با این ناحیه و همزمان اعلام خبر آمار بیکاری و پرداخت‌های بخش غیرکشاورزی آمریکا چنین واکنشی را باعث شد. 

    برای طلای جهانی فعلا باید کمی صبر کنیم تا وضعیت ادامه صعود تا 1360 دلار یا برگشت قیمت به سطح 1300 و پایین‌تر مشخص شود و در صورتی که دستور خرید طلا در ناحیه 1300 دلار را انجام داده اید،  فعلا با انتقال حد ضرر به نقطه ورود و کاهش ریسک خرید به صفر، منتظر تحرکات بعدی بازار باشید .

    برای طلای داخلی نیز فعلا الگوی حرکتی قیمت در طلای جهانی تکرار خواهد شد و احتمال صعود تا 497 هزار تومان و یا 479 هزار تومان در هر مثقال طلای آب شده  برابر و بهتر است در صورتی که موقعیت خرید دارید. نسبت به کاهش ریسک آن اقدام کرده و حتی بخشی از آن را با سود خارج شوید. وضعیت نرخ دلار در برابر ریال نیز بر اساس تحلیل قبلی با یک رشد آرام تا 3650 تومان ادامه خواهد داشت.
     

    نویسنده: سعید محمدی جزی
    برچسب ها