عصر خودرو

مس لیدر فلزات در بورس لندن

عصر بازار- بالارفتن قیمت مس و سایر فلزات اساسی امروز در بورس فلزات لندن نشانگر رشد صنعت و افزایش تقاضا برای این محصولات است، البته قیمت مس در بورس نیویورک نیز در بالاترین قیمت خود طی یک ماه اخیر قرار گرفته است.

مس لیدر فلزات در بورس لندن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای معدن، تحلیلگران بازارهای جهانی عامل اصلی این رشد نرخ را کاهش 0.22% ایندکس دلار ناشی از منتفی شدن رشد نرخ بهره درماه سپتامبر عنوان کرده اند.

    به این ترتیب بازارهای جهانی امروز را با رشد قیمت تمامی فلزات اساسی مس0.5، آلومینیم 0.31، قلع 0.27، سرب 0.21، روی 0.1 ، فولاد 4.8و سنگ آهن 0.5 درصد رشد شروع کرده اند و حتی نفت نیز از رشد قیمت 0.23درصدی طی این برخوردار شده است.

    بر این اساس مس امروز گل سرسبد بازار است، گزارشهای موسسات بین المللی نشان میدهد که تقاضای مس چین قوی بوده و روند رشد ذخایر انبارهای LME متوقف شده و با تشکیل صف تقاضا در بورس آتی شانگهای SHFE میتوان امید به رشد مطلوب قیمت تا 4750 در روزهای آتی را داشت.

    البته نا گفته نماند آمار منتشره درخصوص رشد اقتصادی کشور چین نیز در رشد قیمت فلز سرخ در بازارهای جهانی بی تاثیر نبوده است.

    با انتشار داده هایی مبنی بر بهبود رشد اقتصادی در بزگترین کشور مصرف کننده مس در جهان، قیمت این فلز رشد قابل توجهی را نسبت به یک ماه اخیر تجربه کرد.

    برچسب ها